Hoe kan ik mijn pc sneller laten opstarten?

Enkele dagen geleden een nieuwe HP printer geinstalleerd met de HP solution center software.
Wat me opvalt is dat de pc nu een stuk trager opstart,moet echt wachten tot HP is opgestart dan kan ik pas een explorer en outlook openen.
doe regelmatig schijfopruiming/defragmentatie en ccleaner gebruiken,ook div prg die ik niet gebruik verwijderd.
Iemand nog handige tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Zet het automatisch opstarten van HP solution centre uit, ik neem aan dat je dat niet vaak meteen gebruikt. Je kunt dit uitzetten in CCleaner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De software deinstalleren en alleen de driver van de printer installeren is een optie. Als je de software wil behouden kun je ook via windowstoets: MSCONFIG onder het kopje opstarten de programma's uitvinken die je op wil laten starten bij het laden van windows. Ook zijn er programma's die ervoor zorgen dat sommige programma's later opstarten dan nu het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het.
Met behulp van msconfig kunt u heel veel dingen uitschakelen die niet nodig zijn bij het opstarten.

U kunt wel over die programma,s beschikken, maar u laat ze niet opstarten.
Voorbeelden zijn de beveiligingsprogramma,s als adware, spyware, anti virus, etc.

Bij het schijfopruimen moet u ook denken aan het opruimen van de herstelpunten (behalve de laatste)
Herstelpunten slurpen enorm veel data.

Zet uw werkbalk niet vol met snelkoppelingen, maar zet alleen uw zoekmachine er in.

Vergroot uw werkgeheugen, zonodig met een daarvoor geschikte usb stick.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cc cleaner niet gebruiken! herinstal doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval zal herinstal niks opleveren. CCleaner ruimt netjes op, maar zorgt NIET dat de pc sneller opstart. De ex
CCleaner is een prima programmatje om elke week een keer te draaien, dit gooit rommel weg die je nooit gebruikt en lost register fouten op.
Ik adviseer ook om malwarebytes anti malware te downloaden en frequent je pc mee te scannen, dat is een van de beter anti malware programmas die ik ken.

Om je pc sneller te laten opstarten zou ik verder een keer tuneup 2011 draaien. Dit programma kun je 30 dagen proberen, maar als je het 1 keer draait en vervolgens van je pc af haalt dan heb je er toch al veel profijt van! Dit programma zal voor je bepalen welke programmas niet hoeven op te starten bij windows(dus wat de personen boven me zeggen, maar dan doet dit het automatisch voor je). Zie mijn bronnen voor download links :)