Wat zijn goede game-computers voor rond de 500-650 euro?

Een goede pc, die vooral snel is, maar ook zeer geschikt zal moeten zijn voor games, zoals Assassin's Creed 3 en GTA IV. Ik hoef niet op Full HD te spelen. Als het kan, een monitortje erbij (niet heel groot; 20 inch?) Geen verdere accessoires zoals muis, headset etc.

Noem vooral niet te lastige termen, want ik weet er niet veel vanaf, al zou ik het wel graag leren :)

Voor een videokaart ook een vraag: Wat is het verschil tussen een Nvidia GTX 650ti en een 660? Het schilt namelijk wel 80 tot 90 euro.
Graag zou ik ook bij elke keuze een uitlegje hebben, want, zoals eerder genoemd, heb ik er weinig verstand van.
Alvast bedankt,

Ik (14 jr.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ga naar de tweakers best buy guide van de maand om daar een idee op te doen. Zij kiezen voor de zwaarste GPU die je voor dat budget erin kan drukken en besparen op de rest. De GPU doet namelijk het meest in games. Met monitor erbij kan je dus voor de 420 budget-game bak gaan met een Radeon 7850.

Bij videokaarten kijk je altijd naar het nummer hoe hoger het eerste hoe nieuwer, maar belangrijker hoe hoger het tweede nummer hoe sneller. Een 650Ti is dus langzamer dan een 660Ti en waarschijnlijk ook langzamer dan 560Ti. Een 7850 van AMD zit uit mijn hoofd tussen die twee in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel, ik zag deze Carebro AMD staan en die leek me wel wat. Dan wel ment een Scythe Katana Koeler en de AMD Radeon HD 7850 (2048 MB GDDR5 - DX 11) erbij.
http://gamecomputers.nl/game-pc/cerebro/cerebro-amd/
Nog een vraag: Wat is voldoende Watt voor een voeding en maakt de koeler veel uit? Er staat dat de Scythe Katana heel stil is, en dat vind ik wel belangijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde natuurlijk de Cerebro AMD, met de Scythe Katana 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere dan de standaard koeler is vaak stukken stiller. Voldoende watt is heel afhankelijk of je van plan bent of de mogelijk hebt om bijv. een tweede videokaart in je systeem te zetten (soms zomaar even meer dan 100Watt erbij). Of als je flink gaat overklokken met CPU/GPU. Zoals je ook nog ziet zit er verschil in fans en dus geluid van de voeding. Het komt best vaak voor dat de voedingsfan het meeste geluid maakt (als de pc idle is).
Persoonlijk zou ik je aanraden om een pc te kopen met een AMD processor, gezien je budget.

Omdat je rond de 500-650 euro wilt uitgeven voor een gamepc, zou ik je adviseren om GEEN alienware te kopen. Een redelijke gamepc van alienware begint al vanaf 1200 euro.

Ik raad je aan om een merkloze pc aan te schaffen. Een merkloze pc is een pc waarvan alle onderdelen los zijn aageschaft en gebouwd zijn tot een pc. Bij een merkloze pc betaal je vaak niet voor een onnodige merk op de systeemkast. Bij bron heb ik een leuke gamers pc voor je uitgezocht, deze is uitgerust met een i5 processor, maar is zeker niet slecht vergeleken met een AMD.

De 650ti heeft een lagere snelheid dan de 660. De ander verschil is dat de 660 een "Boost" heeft, bij te zware spellen met een hogere resolutie, kan deze bijspringen voor een vloeiende beweging. De bandbreedte, toevoer van data, is wat breder waardoor er meer data tegelijk aankomt.

Voor een monitor, raad ik je aan om op markplaats te kijken. Ze kosten tegenwoordig geen drol meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij ziet er mooi uit, maar ik heb echt geen 2TB opslag nodig, zelfds 500GB is eigenlijk teveel... ook lijkt me 12GB geheugen ietwat veel en volstaat 8 ook. Miischien kan hierdor de prijs slinken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, je zou het beste toch even contact moeten opnemen met de webwinkel. Misschien dat ze je hierbij kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Computer in de bron is echt superslecht een GT 630 daar kan je niet mee gamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou iemand er eentje in elkaar kunnen steken, rond de 600 euro, en die vooral snel is, maar ook goed om te gamen. Hoeft geen monitor en andere accessoires bij. Vooral voor games als GTA IV en Assassin's Creed III.
Ik zou persoonelijk zelf een in elkaar stekken. Zo kom je veel goedkoper uit en heb je echt wat je wilt! veel succes.