Hoe maak ik een XP setup CD-ROM?

Ik wil een XP recover draaien omdat door wat problemen XP niet meer op start.
Ik heb een andere PC met XP die wel goed draait.
Kan ik nu een XP setup disk maken middels die andere PC?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dit kan niet.

Tenzij.. die PC exact dezelfde hardware samenstelling heeft: In dat laatste geval kan je het programma GHOST gebruiken om een zogenaamde 'image' te maken van de goede PC en het geheel over te zetten naar de andere PC.

Als ze verschillend zijn, kan je eea niet overzetten. Je moet dan gewoon de officiele installatie CD van microsoft gebruiken.

Daarnaast zit je uiteraard met het probleem dat als je een windows over zou kunnen zetten, je wel M$ extra licentie gelden moet betalen: Je hebt immers betaald voor een thuis PC en een laptop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je kan proberen is gewoon de XP installatieschijf erin te doen, al vrij snel zie je dan installeren / herstellen verschijnen. Druk eens op herstellen. Daarnaast wil het ook nog wel eens helpen om even (5 min.) de batterij van het moederbord te halen zodat je bios wordt gewist.