Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een XP setup CD-ROM?

Ik wil een XP recover draaien omdat door wat problemen XP niet meer op start.
Ik heb een andere PC met XP die wel goed draait.
Kan ik nu een XP setup disk maken middels die andere PC?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
676

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dit kan niet.

Tenzij.. die PC exact dezelfde hardware samenstelling heeft: In dat laatste geval kan je het programma GHOST gebruiken om een zogenaamde 'image' te maken van de goede PC en het geheel over te zetten naar de andere PC.

Als ze verschillend zijn, kan je eea niet overzetten. Je moet dan gewoon de officiele installatie CD van microsoft gebruiken.

Daarnaast zit je uiteraard met het probleem dat als je een windows over zou kunnen zetten, je wel M$ extra licentie gelden moet betalen: Je hebt immers betaald voor een thuis PC en een laptop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je kan proberen is gewoon de XP installatieschijf erin te doen, al vrij snel zie je dan installeren / herstellen verschijnen. Druk eens op herstellen. Daarnaast wil het ook nog wel eens helpen om even (5 min.) de batterij van het moederbord te halen zodat je bios wordt gewist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding