kan ik zo instellen dat elk pagina vanaf nu 125% groter word gemaakt automatisch? (zie extra uitleg)

Ik ben sinds kort van Windows XP naar Windows 7 overgestapt.

Op mijn Windows XP had ik resolutie van 1280x720. Dit was perfect voor mijn beeldscherm en alles zag er strak en mooi uit.

Als ik de Windows 7 ook op 1280x720 zet, dan word alles overdreven groot en ziet er helemaal niet uit!

Op dit moment staat mijn resolutie op 1680x1050, dit ziet er strak en mooi uit. De nadeel hier van is: alles is voor mij te klein, de webpagina's ook.

Ik zet alle pagina's op 125% zodat het voor mij fijner word. Ik ben niet slecht ziende maar ik gebruik mijn beeldscherm soms op afstand en dan heb ik wel de resolutie en kwaliteit nodig die ik ook bij Windows XP had.

Qua hardware is niks verandert en alles is up to date inclusief drivers. Waar kan dit aan liggen en waarom word de beeldscherm gewoon niet hoe die altijd al was?

Als hier niks aan te doen is, is er dan een manier om de webpagina's altijd op 125% te krijgen in plaats van 100%.

Conclusie: de webpagina's komen veelte klein voor mij!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat neemt de computer automatisch over als je dat een maal doet. Ik snap de vraag niet. Misschien handig om de browser te benoemen waarmee dit gebeurt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet alleen de browser, ik gebruik chrome maar geheel beeldscherm ziet er pas echt mooi uit bij resolutie van 1680x1050. Terwijl ik op windows XP met 1280x720 net zo strak zag Als ik nu op windows 7 ook 1280x720 ziet het er slecht uit + mijn beeld word verkleint van alle kanten.

Antwoorden (2)

Bij internet explorer:

Ga je naar Extra (Alt + X)
En dan naar: In-uitzoomen en stel je 125% in.

Je kan ook ctrl inhouden en dan vervolgens op de PLUS (+) teken klikken.

Toegevoegd na 10 minuten:
De grootte van tekst, beelden en video aanpassen (in- en uitzoomen)

Zoomen op pagina instellen voor alle webpagina's

U kunt de grootte van alles aanpassen op de webpagina's die u bezoekt, inclusief tekst, afbeeldingen en video's.
1. Klik op het Chrome-menu op de browserwerkbalk.
2. Selecteer Instellingen.
3. Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
4. Gebruik in het gedeelte 'Webinhoud' de vervolgkeuzelijst 'Zoomen op pagina' om het zoomniveau aan te passen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat doe ik bij elk pagina, maar ik wil dat dit bij elk nieuw website gebeurd. ik gebruik Chrome trouwens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het waarschijnelijk gevonden, kijk de Extra toevoeging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft zeer goed geholpen DamianHelper, mag ik dan even vragen waarom ik bij resolutie van 1280x720 niet meer zo strak is net zoals toen in Windows XP?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals GeertBeer zegt: ''Het toegankelijkheidscentrum is in win7 ten opzichte van WinXP veel uitgebreider geworden.''
Het toegankelijkheidscentrum is in Win7 ten opzichte van WinXP veel uitgebreider geworden. Conclusie: ga daar naartoe en kijk onder 'De computer beter leesbaar maken'.

Meer info op:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Make-the-computer-easier-to-see-optimize-visual-display

daar staat hoe je daar komt.

Je kunt bijvoorbeeld het vergrootglas instellen of bepaalde elementen zoals het knipperende streepje of de selectie-rechthoek dikker maken. Je kunt daarbij ook heel handig gewoon alles op 125% zetten onder 'de grootte van tekst en pictogrammen wijzigen.'