Hoe kan ik Ubuntu van mijn Dell notebook verwijderen?Ik wil Windows 7 installeren.

Ik heb een notebook gekocht en hier zit Linux Ubuntu op maar ik kan er niet mee omgaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Eerst kijken of je notebook wel geschikt is voor Windows.
maar je kunt ook eens het helpforum van Ubuntu bezoeken en kijken of je er misschien mee kunt leren werken. Als je alleen maar wat internet, email en tekstverwerken op doet, is het een prachtig OS, maar inderdaad anders als Windows ( en veel minder gevoelig voor virussen e.d.)
Als dat echt niet lukt, Windows cd kopen en installeren. Tijdens de installatie wordt de partitie of schijf waarop Ubuntu staat geformatteerd, en dan is ie automatisch verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Stop je dvd windows 7 er in en installeer windows 7 via de geavanceerde optie en verwijder alle bestaande partities
daarna regelt de windows 7 setup alles vanzelf

let op
Er kan op je notebook ook een herstel partitie zitten
wellicht met een andere versie windows ?? zit er een sticker van windows vista of xp op ?
dan heb je kans dat die er nog op zit , het is zonde om dit te verwijderen
verwijder die aub niet. als die er op zit
via een toetscombinatie als alt f10 of zo kan je die partitie aanspreken en als dat lukt dan kun je de laptop terug zetten naar fabrieksinstellingen
altijd doen dan ben je ook meteen die ubunti kwijt
als dat klaar is heb je wellicht xp of zo ?
maar er is dan in de programma reeks altijd de optie
om restore dvd te branden dell restore programma
brand in elk geval de fabriekswaarde cd.dvd
en als dat klaar is
dan kun je met gerust hard windows 7 installeren

let er op dat je de windows 64 bits installeert
als je laptop dit aankan
want dat is echt een verbetering
en dus te prefereren boven 32 bits
als het kan, altijd doen
en probeer niet eerst de 32 bits versie want als je die activeert
kan je de 64 bits niet meer installeren zonder een nieuw serie nummer te moeten kopen.
en de meeste laptops kunnen dat wel aan de 64 bits versie misschien je videokaart niet ?
zoek dat dus goed uit met de windows upgrade advisor
succes
capthavoc
13 jaar geleden
Dell is niet afhankelijk van andere software schrijvers. Zij doen alles in eigen beheer. Als ik het goed voorheb kan je op een DELL computer geen ander besturingsysteem zetten. Hun pc's zijn zo gemaakt dat je er geen toegang toe hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg pure onzin en duimzuigerij, bewijs graag.