Ik heb windows 8 geinstalleerd op mijn laptop (sony vaio) maar nu zou ik graag weer terug gaan naar windows 7 via fabrieksinstellingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je met de muis rechtsboven naar de charms balk gaat kan je kiezen voor zoeken. Bij zoeken geef je het woord herstellen in. Vervolgens krijg je diverse mogelijkheden te zien. Waar onder terug gaan, etc. Ik heb het niet uitgeprobeerd maar wellicht is dit een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij windows.old kan je je oude bestanden uit Mijn Documenten halen. Sla deze eerst op.

Vervolgens moet Sony Vaio RecoveryCD (of DVD) hebben. Stop deel 1 in je drive, start je laptop opnieuw op.

Overigens, voor alle helden die Windows 8 (of een ander besturingssysteem uitproberen), maak een dual-boot (even Googlen, dan weet je hoe het moet) of installeer het OS in een Virtuele Machine (met bijvoorbeeld Virtual Box) voordat je een definitieve overstap maakt!
Zo kan je eerst uitproberen :)