hoe installeer je windows 7 op een GPT-partitiestijl?

Ik had windows 7, 64 bit op mijn pc staan.toen wilde ik daarnaast windows 8 installeren. Dat was gelukt, alleen werd windows 7 verwijderd.nu wilde ik windows 7 installeren met de cd die ik heb: windows 7 64 bit. Alleen komt er nu te staan: 'kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.' Hoe kan ik dit nu oplossen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Allereerst het kan zijn dat windows 7 schijnbaar is verwijderd
er nog wel opstaat maar dan verborgen ?
kijk even je opstartpaden na ?

start uitvoeren
msconfig
en kijk je boot.ini eens na
en opstartpaden controleren

eventueel
vanaf de windows 7 dvd opstarten reparatie
een een fdisk /mbr proberen ??

Als dat niet werkt dan lijkt mij het beste gewoon alle partities te verwijderen en weer te beginnen met windows 7 er op te zetten
zodra dat klaar is
de schijf weer verdelen via schijfbeheer
en dan windows 8 er weer bij

ik vraag me wel even af hoe dat GPT er dan op is gekomen
maar misschien is dat iets nieuws van windows 8 ?
of heb je een of andere vreemde hardware configuratie een serverkast of zo ?
volgens mij is dit wel snelste methode ?
Als je niet gehinderd word door backups die je zeg maar nog zou moeten maken ??
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp er niet veel van maar in msconfig staat er dat er twee keer windows 8 op staat.1x op de c-schijf en 1 keer als herstel partitie ofzo.en er ontbreekt ook een boot logboek bestand staat er. Ik vind het allemaal maar vaag. Ik wil gewoon weer terug naar het oude vertrouwde windows 7:(
capthavoc
11 jaar geleden
zat er eerst windows 7 op ? want het is dan wel raar dat er dan een windows 8 herstelpartitie op zit?
heb je die windows 8 via een special herstell dvd er op gezet of was het al op de pc aanwezig ? Was /is de windows 7 dvd die je hebt wel voor deze pc
dus hoorde deze origineel bij deze pc ?
en niet afkomstig van een andere pc ? want anders lukt het sowieso niet hem te installeren zonder geldig serie nummer hoorde die dvd van windows 7 bij deze pc en zit er dus op de sticker het juiste serie nummer dan is het geen probleem start je pc om met de dvd er in
en als hij dus wil gaan installeren
dan krijg je misschien of die foutmelding weer
of een menu waarop je alle partities kan verwijderen
doe dat maar en windows 7 zal daarna zelf de zaak partitioneren en formateren en installeren lukt het niet probeer deze start op me dvd er in ga naar optionele/ reparatie gedeelte dan zie je reparatie modus en
kun je deze proberen C;\> type daar achter partmgr (of Fdisk maar geloof dat die niet meer op windows 7 aanwezig is)
en dan komt er een lijstje met alle partities en de mogelijkheid
ze te verwijderen doe dat
en sluit het programma
en sluit de pc af
en start gewoon opnieuw
de windows dvd zal nu het gewoon installatie programma volgen succes
Windows 7 kan niet opstarten vanaf een GPT bootdisk, zoals je gemerkt hebt. Je dient de de GPT schijf om te zetten naar MBR schijf.
In de bron staat hoe je dat dient te doen.