is het mogelijk om een oude mobiel van nieuw software te voorzien?

stel je voor: je hebt een oude samsung toestel bijv. samsung star. en je wil er een software van nokia opzetten. hoe verwijder je dan de oude van de mobiel en zet je er de nieuwe erop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij kan dit niet

Het beste antwoord

Je zult zeker geen software van Nokia op een Samsung kunnen zetten, en ook niet andersom.
Daar zitten veel te veel hardware specifieke dingen in. Het is zelfs meestal niet mogelijk om software die voor de ene Samsung gemaakt is op een andere te zetten.

Je vraagt: is het mogelijk om een oude mobiel van nieuwe software te voorzien?
Het antwoord daarop is ja, theoretisch is het wel mogelijk, maar er is niemand die die software voor je zal ontwikkelen, er is voor elk toestel specifiek ontwikkelde software noodzakelijk.
Zelf ontwikkelen is vrijwel onmogelijk omdat je niet de juiste gegevens hebt/kunt krijgen om dat te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de praktijk komt het voor, heb voor een vriend een HTC van windows mobile naar android gezet. Toegegeven zijn het beide geen hardwarespecifieke platformen.

Andere antwoorden (1)

Dat gaat inderdaad niet zomaar, een mobiel besturingssysteem wordt speciaal ontwikkeld voor een bepaald mobiel. Wanneer jij dus dat gene gaat proberen (vraag me niet hoe) dan heb je dus kans dat sommige telefoon functies niet meer werken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de camera etc.

Cashher