Hoe Asus EEE PC naar Windows XP?

Hoe moet ik (stap voor stap, graag in NL. Niet als het anders kan) een EEE PC naar Windows XP overzetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is bepaalt niet makkelijk, al zeker niet uit te leggen. Als deze Pc kan booten van een USB-stick kan ik wat meer informatie geven. Je vindt dat terug in je BIOS of boekje wat je bij de Pc hebt gekregen. Je kan namelijk niet vanuit Linux Windows XP installeren. Je moet dus een manier zien te vinden dat je de setup.exe kunt uitvoeren van Windows XP onder een DOS of Windows omgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk weet ik dat. Het principe is dat je moet kunnen booten vanaf een USB device. Een USB Cd/DVD drive is een stuk duurder dan een simpele USB-stick. Dus het duimpje omlaag begrijp ik werkelijk niet.
Hier hebben ze het in NL over het een en ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb laatst met heel veel moeite Debian Linux naast xp gezet. Ik heb Debian op het flashkaartje gezet en hem zo geïnstalleerd. Dezelfde procedure die ik heb gevolgd moet je ook voor XP doen, maar dan met de xp-standaarden.

Hieronder zie je het topic + de download van de handleiding van iemand die zich uitgesloofd heeft hiervoor. Er staan zelfs screenshots bij. Bedank hem maar als het gelukt is.

Toegevoegd op 16-06-2009 12:28:24
Het allermakkelijkste is gewoon een externe dvd drive via usb halen.