Hoe kan ik Linux Mint installatie ongedaan maken?

Ik heb 2 HD schijven C en D.
Op de D schijf heb ik Linux Mint geinstalleerd.
En op de C schijf staat XP.
Nu kan ik de D schijf niet meer benaderen met XP.
Dit is zeer vervelend omdat daar al mijn muziek opstaat.
Vandaar dat Linux er weer af moet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je beste optie zou zvanuit Mint de muziek over te kopiëren naar je C partitie en daarna de partitie te formatteren en de bootloader te herstellen.

Pas wel goed op wat je doet en dat je geen data verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stap 1 zorg ervoor dat je EXT2/EXT3 filesystem kunt openen. Hiervoor kun je gebruik maken van Ext2 IFs for windows (1e link).

Stap 2 kopieer de benodigde bestanden naar de schijf die vanaf Windows te benaderen is.

Stap 3 kan nog voor problemen zorgen, je moet de andere partitie verwijderen en ervoor zorgen dat je bootloader niet corrupt raakt. Waar dit precies zit in Linux weet ik zo niet, maar je kunt kijken wat er in de systeemeigenschappen van Windows staat:
Gebruiker hiervoor win+Pause_Break ---> Geavanceerde systeem instellingen ---> Opstart- en herstelinstellingen en kies hier voor instellingen.