Hoe kun je je schijf formatteren ( C: schijf van w7 )?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Als je opnieuw windows wil installeren dan is formateren gewoon een optie tijdens het installatie proces.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Niet lullig bedoeld Ilyasftw, maar als je dit moet vragen, dan zou ik het niet zelf doen. Vraag hulp van iemand die wel weet hoe het moet zodat die persoon erbij kan zitten, en je kan leren hoe het moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
reacties beiden juist.
Formatteren is een kreet die je vaak hoort van "would be" deskundigen. Alleen als je windows compleet aan gort is (door virussen o.i.d.) moet je wel, maar dat houdt dus inderdaad in dat je ALLES opnieuw moet installeren.En dat is geen werkje voor iemand die niet weet hoe het moet.

Antwoorden (3)

Vanuit Windows kan je dat niet doen. Je zult Windows opnieuw moeten installeren met een installatie dvd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een installatie cd van W7 kan je de C schijf formatteren, wel kun je alle andere schijven en partities formatteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan op verschillende manieren je schijf formateren.

Met de windows 7 CD/DVD.
Met een andere windows CD/DVD, vista of XP bijvoorbeeld.
Of met Hiren's boot cd.
En zo zijn er nog wel meer opties...

Maar kijk ook even wat ik in de reacties heb gezet.