Hoe kan ik Adobe CS5.5 op Linux (ubuntu 11.10) draaien? (extra vraag: op welk OS loopt ie soepeler, Linux of Windows?

Heey,

Ik heb nu zowel Windows 7 als Linux (ubuntu 11.10) draaien op mijn laptop.

Ik begin er heel erg aan te wennen en zit zelfs met een probleem, wat wordt mijn main OS.

Een ding zou mij over de streep trekken:
Kan ik Adobe CS 5.5 op Linux kunnen draaien, met dezelfde of zelfs betere performance, vergeleken met Windows 7.

Indien mijn computer specs er toe doen

Sony Vaio VPCF22S1E
Intel i7 2630Q
8GB ram
Nvidia Geforce GT540M (1024 not shared memory)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er is geen Photoshop voor Linux. Je zou GIMP kunnen proberen, da's een Open Source alternatief.

Of je kunt een Windows emulator draaien op Linux, maar ik denk niet dat dat goed gaat werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Photoshop doet het niet op linux. wel in wine, maar dat levert dus geen voordeel op. Reden waarom ik met linux gestopt ben. Linie is heel leuk en snel, maar niet voor dit soort specialistische dingen. De raw-converter van Nikon (en Canon en Sony) doen het ook niet in Linux, en RawTherapee doet absoluut niet wat die anderen doen. Heb alles geprobeerd, Linux voldoet daar niet.