Hoe installeer ik Windows op een pc die nooit een besturingssysteem heeft gehad?

Vandaag is mijn pc binnen die ik zelf heb samengesteld, een keuze was of je er Windows op wilde, maar dat kostte wel 99,- extra, dus dat heb ik weg gehaald. Nu vraag ik me af hoe ik Windows zelf kan installeren op mijn pc. HEb ik hiervoor een CD nodig met WIndows erop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan er ook Linux opzetten, da's gratis.

Antwoorden (2)

ja en een legaal serie nummer die nog niet ergens anders op is gebruikt
je had beter die 99 euro wel kunnen uitgeven
zeker als het windows 7 betreft
je kan het wel bestellen hier of misschien ergens anders goedkoper of zo
maar de verzend kosten zullen het toch ongeveer weer net zo duur maken.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel kost Windows Home ongeveer ?
capthavoc
11 jaar geleden
zie de link ?
wat je ook kan doen is eens kijken op marktplaats
maar let er dan wel op dat er een legale sticker bij zit en dat de verpakking dicht is
dus niet alleen letten op serienummer
maar
er zou moeten staan
legale windows met genuine sticker in gesloten verpakking
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik had die €99,- ook niet betaald, 9 van de 10 keer krijg je geen eigen DVD met Windows erop. Maar een voorgeinstalleerd systeem met meuk erbij waar je niet om gevraagd hebt, en een partitie die je eerst op dvd moet branden en daarmee kun je dan je pc herstellen als dit nodig mocht zijn. Zooi dus!
capthavoc
11 jaar geleden
Ik noem dat geen zooi hoor ok er zijn wel programmaatje op die er niet toe doen maar goed alles is wel weer te verwijderen.
een losse windows dvd is inderdaad flexibeler
maar aangezien je deze toch in de meeste gevallen toch maar op een pc goed en legaal kan gebruiken doet het er eigenlijk niet toe Het serienummer op de genuine sticker is het allerbelangrijkste
de dvd is vervangbaar
Schaf een CD aan met windows erop en een licentie.
Plaats deze in de CD/DVD-rom speler en zet de PC aan.
Volg de instructies op je scherm.
Mocht je student zijn dan zou het wellicht mogelijk om via school windows goedkoop aan te kunnen komen, in het andere geval zal je veel meer kwijt zijn dan de 99 euro zoals je vermeld hebt.