Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je het bestand iexplore.exe van Windows7 verwijderd, kan je dan nog Windows-security updates binnenhalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
821
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik héb nog geen Win7 :). Anders kon ik 't ook wel testen :). Maar ik bedoel dus inderdaad: 't bestand echt (handmatig) verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je niet meer kunt booten als je explorer.exe weggooit (voor zover mogelijk en niet beveiligd), maar iexplore.exe: dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ik heb dan ook nog geen ervaring met 7.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kunt de updates gewoon binnenhalen. Je moet overigens niet zomaar iexplore.exe verwijderen, maar ervoor kiezen dat je geen internet explorer meer wilt gebruiken, dit wordt dan netjes ge-deinstalleerd.

Mocht dat niet genoeg zijn, dan kun je via firefox een plugin installeren om dingen in "ietabs" te laten openen.
Bij de installatie van ie7 heb ik geen gebruik gemaakt van Internet explorer en windows mediaplayer.
Updates kwamen gewoon automatisch binnen.

En windows verkenner behoud je overigens wel gewoon.
rechter muisknop start en verkennen is dan gewoon te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het geval van Internet Explorer zal vermoedelijk alleen de executable worden verwijderd, aangezien ook OS-onderdelen als Windows Update gebruik maken van IE8-systeembestanden. Naast de verwijderoptie voor IE8 zal Windows 7 ten opzichte van Vista ook de onderdelen Windows Media Player, Media Center, DVD Maker, Windows Search, handschriftherkenning, Windows Gadget Platform, Fax and Scan en de XPS Viewer verwijderbaar maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"alleen de executable worden verwijderd"
Of misschien alleen de snelkoppelingen en instelling voor voorkeursbrowser?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding