Als je het bestand iexplore.exe van Windows7 verwijderd, kan je dan nog Windows-security updates binnenhalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik héb nog geen Win7 :). Anders kon ik 't ook wel testen :). Maar ik bedoel dus inderdaad: 't bestand echt (handmatig) verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je niet meer kunt booten als je explorer.exe weggooit (voor zover mogelijk en niet beveiligd), maar iexplore.exe: dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ik heb dan ook nog geen ervaring met 7.

Het beste antwoord

je kunt de updates gewoon binnenhalen. Je moet overigens niet zomaar iexplore.exe verwijderen, maar ervoor kiezen dat je geen internet explorer meer wilt gebruiken, dit wordt dan netjes ge-deinstalleerd.

Mocht dat niet genoeg zijn, dan kun je via firefox een plugin installeren om dingen in "ietabs" te laten openen.
Bij de installatie van ie7 heb ik geen gebruik gemaakt van Internet explorer en windows mediaplayer.
Updates kwamen gewoon automatisch binnen.

En windows verkenner behoud je overigens wel gewoon.
rechter muisknop start en verkennen is dan gewoon te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het geval van Internet Explorer zal vermoedelijk alleen de executable worden verwijderd, aangezien ook OS-onderdelen als Windows Update gebruik maken van IE8-systeembestanden. Naast de verwijderoptie voor IE8 zal Windows 7 ten opzichte van Vista ook de onderdelen Windows Media Player, Media Center, DVD Maker, Windows Search, handschriftherkenning, Windows Gadget Platform, Fax and Scan en de XPS Viewer verwijderbaar maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"alleen de executable worden verwijderd"
Of misschien alleen de snelkoppelingen en instelling voor voorkeursbrowser?