Mijn Windows XP geeft plots aan dat ik mogelijk de dupe geworden ben van softwarevervalsing, hoe kan ik dit verhelpen

ik heb een officieel schijfje van windows XP, ik denk dat het gekomen is in de winkel voor reparatie voor een nieuwe harde schijf, Hoe kan ik dit verhelpen zonder mijn programma's kwijt te spelen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op het moment dat je je pc naar de winkel bracht had men niet de juiste versie Windows van je pc en hadden waarschijnlijk een verkeerde versie van je Windows geïnstalleerd (er zijn Oem, Retail, MSDN, enz. versies.) Je kunt de code uit je pc register halen en opnieuw invoeren. Hiervoor heb je de juiste programma's nodig om dit voor elkaar te krijgen. Beter is het om Microsoft op te bellen (het nummer kun je op de Microsoft site vinden voor NL support), je kunt daar vervolgens je verhaal doen. Je dient hiervoor wel je Windows key te hebben. Als je een XP home key hebt en er is Windows Professional op je systeem gezet dan is de winkelier echt verkeerd bezig geweest en dan dient hij/zij deze fout te herstellen door Windows Home op je systeem te zetten. Natuurlijk zijn er nog meer mogelijkheden, maar hier worden alleen de legale opties besproken.

Het is een verdacht verhaal vind ik, maar goed. Als je het origineel nog hebt liggen dan kun je het serienummer wat er bij hoort gewoon invoeren en dan doet alles het weer als vanouds. Anders dus elke keer even wachten tot dat de seconden afgeteld zijn en je verder kan. Wat voor winkel was het waar ie gerepareerd is?

Als je ook een officiele sticker hebt zou het geen probleem moeten zijn. om even de helpdesk van microsoft te bellen voor een oplossing ? kreeg je de nieuw hd met xp er op ? Kijk dan even of het serie nummer hetzelfde is als op de sticker ? zie link als dat niet het geval is kan je wellicht je eigen versie nummer invullen

Bronnen:
www.belarc.com

Die waarschuwing over software-vervalsing krijg je als je XP probeert te installeren op een tweede computer. En technisch klopt dat, want door het vervangen van de harde schijf in jouw computer is er volgens Microsoft sprake van een *andere* computer!! Bel met de helpdesk en leg het probleem uit, dan verwijderen ze je eerste registratie en kun je XP opnieuw installeren en registreren. Dat kan volgens mij twee keer per licentie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100