Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik een netwerkverbinding op pauze zetten?

voor sommige bewerkingen wil ik de pc alle ruimte geven, zonder dat er van alles via de netwerk verbinding zoekt naar updates e.d. Ik kan de verbinding verbreken maar dan is het weer een hele toer om de verbinding te herstellen. Dus mijn vraag is of er een programmaatje voor bestaat of kan het ergens in windows (ik heb win XP)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
632

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga in het Configuratiescherm naar Netwerk- en internetverbindingen en klik op Netwerkverbindingen.

Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die je wil uitschakelen: -LAN of draadloosnetwerk. In het pull-down menuutje dat dan verschijnt, klik dan op Uitschakelen. Herhaal de stappen als je weer verder wil netwerken, maar klik dan op Inschakelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
PS: je kan ook gewoon de netwerkkabel uit de pc trekken, of de stroom van je draadloos toegangspunt (Acces Point of draadloze router) erafhalen :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de toevoeging was het beste antwoord, gewoon de stekker eruit, stom nooit aan gedacht

Andere antwoorden (1)

Nee je kunt het alleen maar verbreken. Weet niet hoe ik dit moet uitleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding