Wat is de standaard wachtwoord policy van Windows 2008 server?

We zijn net een dag over naar een windows 2008 platform.

Mijn collega wilde haar Windows wachtwoord veranderen en kreeg toen de melding dat het wachtwoord niet paste binnen de beleidsregels.

Aangezien ik dit als IT verantwoordelijke deze keer helemaal niet zelf heb bedacht vroeg ik me af wat het Windows team er standaard heeft ingezet en hoe ik de policy kan openen en wijzigen. Dan kan ik voorkomen dat mijn collegae een wachtwoord van 25 karakter moeten invoeren en elke week moeten wijzigen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Wij hebben een server met domaincontroller. Gebruikers loggen aan op de domaincontroller.

Toegevoegd na 15 minuten:
(NB. Het is een WIndows 2006 Enterprise Server)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De bronnen die ik voor je heb zijn helaas alleen in het engels, maar dit zijn de eisen in de default setting:

- Het wachtwoord mag niet de accountnaam bevatten noch een deel van de gebruikersnaam (voor meer dan twee opvolgende letters).
- Minstens 6 karakters in lengte
- Er moeten karakters in zitten uit drie van de volgende vier groepen karakters:
1) hoofdletters (A t/m Z)
2) kleine letters (a t/m z)
3) cijfers (0 t/m 9)
4) speciale karakters (!, @, $, # etc)

In de tweede bron wordt aangegeven hoe je de policy kunt wijzigen, dat is op deze locatie:
Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Account Policies\Password Policy

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel. Dat van die dire groepen wist ik niet. Handig! Bronnen is geen probleem in Engels, maar een NL samenvatting is handig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies en goed antwoord op de vraag. Dank!