opstarten pc

ik wil in de bios de bootopties aanpassen zodat de pc weet dat ie vanaf de dvd moet opstarten. Hoe ga ik te werk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de computer opstart krijg je vaak in het eerste scherm een merk te zien, onderin staan de mogelijke opties bv; Select Bootdevice en Setup of BIOS. Hier staat dan vermeld welke knop je moet indrukken, meestal DEL, F2, F10 of F12.

Afhankelijk van je BIOS staat de opstartvolgorde onder een tabblad of onder een instelling. Zoek op boot sequence of boot priority, iets wat hier op lijkt.

Als je dit gevonden hebt zie je meestal een lijst staan met 1ST Boot device, 2ND Boot device enz. Hierin stel je de DVD-ROM in als eerste of je moet een apparaat selecteren, kies dan de goede drive.

Op de meeste computers kan je het zo instellen maar niet elk BIOS is gelijk.

En wees voorzichtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Bij het opstarten v/d pc zie je of je de bios wil benaderen of anders wil opstarte, meestal F.. Nog wat even lezen. kies voor de optie opstaten van via F.. en je kunt opstarten via dvd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Check mn antwoord bij je vorige vraag grote vriend!

Ciao
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je beginscherm een F* optie toont voor het "boot menu" gebruik dan liefst die optie.

Is dit niet het geval volg dan de uitleg van DeathDemocracy
hier boven.