Bepaalde toetsen op mijn toetsenbord doen het niet. Het gaat hier om de toetsen i, o, backspace, linker alt, ` , 2, 4, 5, 7 ,0 Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (4)

Als er bij het indrukken van deze toetsen een ander teken weergegeven wordt; Druk tegelijkertijd Ctrl en Shift in.

Als er bij het indrukken van deze toetsen GEEN ander teken weergegeven wordt; Maak je toetsenbord open en kijk of er stof aan de binnenkant zit (haal dit stof weg), als dit niet het geval is koop dan een nieuw toetsenbord.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien een driverfout, unplug je toetsenbord , start opnieuw op, plug in als windows is geladen (voor desktop)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bovengenoemde toetsen kunnen normaal gesproken niet gewijzigd worden in welke configuratie of setting ook.
Tenzij je "tropische" drivers of keyboard gerelateerde scripts gebruikt, maar dan had je dat zelf al lang reeds uitgevonden.
Een dergelijke wijziging lukt ook niet met een vers geinstalleerde of geüpdatet driver.
Dus die kant van het verhaal kun je rustig vergeten.

Betreft het een los toetsenbord, kijk eens of er vuiligheid onder de toetsen zit, werkt het daarna nog niet streep hem dan maar af en haal een andere.
Betreft het een laptop dan kunt u wederom proberen om te kijken of er vuiligheid onder de toetsen zit, mocht dit niet het geval zijn dan kunt u overwegen om het bord los te halen en dan even naar de voetjes van de lintkabels te kijken.
Deze zijn vrij kwetsbaar en kunnen wel eens los gaan zitten, zeker na een val o.i.d.
Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u gewoon een nieuw bordje aanschaffen voor de laptop.
Deze zijn vrij eenvoudig te vervangen, maar mocht je het niet aandurven dan kan je hem altijd nog ter reparatie aanbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4. Volg tip van Logos op. Toetsenbord opnieuw inpluggen

3. Toetsenbord unpluggen, en open schroeven. Dan zie je een paar lagen. Meestal zie je onder in een beschermplaat van metaal. Die zorgt dat de volgende laag goed aangedrukt wordt. Die volgende laag is de laag met druksensoren of contacten. Op die laag zie je rondjes/vierkantjes verspreid over de laag. Met veel lijntjes voor de stroomtoe- en afvoer van en naar de sensoren. Daarboven komen de "veertjes". die zorgen dat de toets terugspringt nadat je hem indrukt. Dus als je een toets aanslaat gaat er door sensor een stroompje lopen doordat je contact maakt. Elke toets is dus een kleine stroomschakelaar. Het veertje duwt toets na gebruik weer terug. De stroom gaat naar klein apparaatje die de signalen opstuurt naar computer via kabel. De computer vertaalt dat weer naar de letter die bij die toets hoort. De computer weet welke toets bij wel teken hoort. Vervolgens zet computer dat teken op het scherm.

Met afwasmiddel en of Jif en schuursponsje en wattenstaafjes de buitenste bovenste laag met de toetsen grondig afsoppen, Toetsen met theelepel eruit wippen en ook goed schoonmaken. Heel goed laten drogen. En de boel weer zorgvuldig in elkaar zetten. Test of je toetsenbord het nu doet.

Doet hij het nu? Mooi!
Doet hij het nog maar de letters doen het nog steeds niet?

2. Microsoft Keyborad Layout Creator downloaden. Dan kun je zelf je toetsenbordindeling bedenken.

1. Of naar de rommelmarkt gaan en voor 1 euro een nieuwe scoren.