Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Computer op afstand besturen.

Binnenkort ga ik een paar maanden naar het buitenland, maar kan mijn pc niet mee nemen, weet iemand een programma waarmee ik vanaf mijn vakantie adres gewoon op mijn pc kan komen?
Het liefst een gratis programmatje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
910
paulus811
14 jaar geleden
Wil je bij je data kunnen komen, je programma's, mail of bij alles? Als je echt fysiek op je pc wilt blijven werken, moet het apparaat ook al die tijd aan blijven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
https://secure.logmein.com/US/products/free/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

TeamViewer is oplossing voor eenvoudige en snelle desktop-sharing: U kunt de computer van een andere partij op afstand bedienen om online ondersteuning te bieden, of uw scherm aan een vriend of partner tonen – en dit alles zonder dat u zich met firewalls, IP-adressen of NAT bezig hoeft te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat niet werken, want dan moet er iemand aan de andere kant van de lijn (aan de kant van de PC thuis dus) nog een wachtwoord en code doorgeven op 't moment dat er verbinding moet worden gemaakt.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Logmein, geen gedoe met authorisatiecodes.

Even een accountje aanmaken op www.logmein.com en de gratis versie installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gratis niet, maar pc anywhere van symantec of lancome vpn client werken beidde goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je XP-pro of vista ultimate c.q Vista Business hebt, gewoon even extern bureaublad activeren. Je zoekt even op met welk IP-adres je naar buiten gaat en toest dat in op de andere computer vervolgens heb je direct contact met je thuiscomputer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UltraVNC: http://www.uvnc.com/
Mogelijk moet je wel je virusscanner en firewall aanpassen. Je moet dan aangeven dat dat uberhaupt programma mag draaien. Dit is per virusscanner/firewall weer anders.

(Want een crimineel kan 't bijv. ook hebben geïnstalleerd, bijvoorbeeld via een besmet emailtje of een besmette website.)

TeamViewer gaat in deze opstelling helaas niet werken (in elk geval niet de gratis versie) - want dan moet je een code doorgeven op 't moment dat je de PC wilt overnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding