Hoe kan je op mac zonder muis kiezen tussen de verschillende opties?

Wanneer je bijvoorbeeld een word document afsluit, komt er een venster te voorschijn met verschillende opties; bewaar niet, annuleren en bewaar. Op microsoft kan je door middel van pijlen kiezen wat je met het document wil doen en dit bevestigen met enter. Hoe werkt dat op mac? Kan je op die manier ook navigeren zonder muis?

Voorbeeld: op de afbeelding is bewaren geselecteerd (blauw), maar wil graag kiezen voor bewaar niet (optie 1).

Picture for question

Antwoorden (2)

Met pijltjes toets kun je dat doen volgens mij, als dat niet werkt gebruik de tab toets die werkt altijd voor dat soort dingen. :-)
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
naamlooss
3 jaar geleden
Werkt niet. Op microsoft werken de pijlen wel. Helaas werkt dat niet op mijn macbook
Ja, dat kan. Bijvoorbeeld
Het geselecteerde menu-onderdeel kiezen: Spatiebalk
Op de standaardknop klikken of de standaardactie uitvoeren: Return of Enter
Op de knop 'Annuleer' klikken of een menu sluiten zonder een onderdeel te kiezen: Esc
Zie verder:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204434
Ga voor meer mogelijkheden naar Systeemvoorkeuren -Toetsenbord en activeer 'Alle regelaars' bij de optie uitgebreide toetsenbordfuncties.
Je kunt nu in dialoogvensters gebruik maken van de tabtoets om een knop te selecteren. De spatiebalk activeert de geselecteerde knop en de entertoets activeert de standaardactie.
Toegevoegd op 23 april 2020 14:50: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV