Kan dit een beetje een goede PC zijn?

Model: Compaq Evo USDT CPU : Intel Pentium 4 2000Mhz RAM: 512MB HDD: 40GB Lincense: Win2000 Videocard Onboard Soundcard Onboard Netwerk Gbit Lan USB 8 x 2.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben trouwens niet van plan om zwaar te gaan gamen. Meer voor iTunes en muziek en internetgebruik.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ook vooral of het een beetje geheugen heeft en een beetje snel is.
Ik heb er zelf namelijk totaal geen verstand van zoals je merkt.

Toegevoegd na 20 minuten:
En is dit al een stuk beter ofzo?
Model: HP DC7600 usdt
CPU : Intel Pentium 4 3000 Mhz
RAM: 1024 MB
HDD: 40 GB
Drive: -
Licensie: Windows XP
Videocard Onboard
Soundcard Onboard
Netwerk Gbit Lan
USB 8 x 2.0

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Die 2e is beter, dat scheelt behoorlijk.
Ik zit nu achter een pc die daarmee vergelijkbaar is, alleen dan met 512Mb geheugen in plaats van 1024.
En dat scheelt dus veel, ik wordt nu af en toe bijna gek, want door die 512Mb loopt ie af en toe bijna vast, dan is ie gewoon een paar seconden bezig, soms wat langer.
Maar met 1024MB kan je ermee wat je wilt.

Er staat: windows XP licentie.
Installeren ze dat dan ook voor je, of mag je zelf ergens een cd vandaan halen? (lastig als je er niks vanaf weet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De tweede pc kost € 69,- incl 19"monitor. Als je weinig budget hebt of geen specifieke eisen een prima machine. Hou er rekening mee dat er beperkingen zijn in het spelen van games en dat je zelf nog een antivirus pakketje moet installeren. De ondersteuning voor Windows Xp stopt april 2014. Dus voor € 35 per jaar afschrijven op een pc is te doen. Als je monitor dan nog werkt en je hebt iets gespaard, kijk je dan toch weer verder. Via onderstaande link kan je desgewenst een gratis antiviruspakketje bemachtigen

Toegevoegd na 1 dag:
Als het budget het toelaat zou ik je willen adviseren om tenminste 1 gigabyte geheugen bij te plaatsen. Dit zal a 1 tientje extra kosten en laat alles wel wat soepeler draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou er rekening mee dat er beperkingen zijn in het spelen van games =Hou er rekening mee dat je geen relevant spel er mee kan spelen
De tweede computer is beduidend sneller. Echter moet je niet veel verwachten van deze apparaten, dit is serieus verouderd spul. De snelheid zou je ongeveer kunnen vergelijken met een netbook (zo'n mini laptopje). Die draaien windows xp prima en kun je zeker gebruiken voor de genoemde taken, maar meer dan dat zit er niet in. Bijvoorbeeld: een HD film kijken is waarschijnlijk al een brug te ver.

Het een en ander zal dan ook van de prijs afhangen. Ik zou een bedrag tot maximaal 100 euro acceptabel vinden voor een complete pc incl monitor. Als de genoemde werkzaamheden je enige eisen zijn, kun je hier leuk mee uit de voeten.

Mocht het nog mogelijk zijn om ergens nog een paar tientjes vandaan te schrapen, dan zou het een veel betere investering zijn om een dual core computer op de kop te tikken. Deze zijn eigenlijk allemaal veel sneller, en zullen soepeler werken omdat de processor veel minder van taak hoeft te wisselen doordat er twee processorkernen beschikbaar zijn. Verder zul je het snelheidsverschil vooral ervaren bij bijvoorbeeld het 'rippen' van je cd's naar mp3 (of welk formaat je ook gebruikt). Dual core pc's zie je op marktplaats regelmatig voor zachte prijzen langskomen en ook de eerdere generaties voldoen nog ruimschoots voor het grootste gedeelte van de computer gebruikers.

Kijk ook even hoe groot je muziek collectie is. Er zit een 40gb hdd in die pc's. Dit is wel krap aan bij muziek in hoge kwaliteit. Dit is natuurlijk gemakkelijk op te lossen met een externe harde schijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aangezien wat je gaat doen kan je beter de 2e nemen.. En dan een iets grotere of externe hardeschijf nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beiden zijn niet meer van deze tijd. De eerste zou ik helemaal laten staan, zelfs voor niks nog teveel moeite, de tweede kún je mee internetten en emailen, maar dan houd het op. Ik heb er zo een ook nog staan, met véél meer geheugen zelfs (2048 Mb) maar het is aan huidige maatstaven twee keer niks.
Beter even doorsparen en rondkijken voor een apparaat dat wat jonger is, en met Windows 7 overweg kan, anders maak je het jezelf wel erg moeilijk.