Welk besturingssysteem kan ik het beste gebruiken om mijn Java server (Minecraft) te hosten?

De PC is wel aardig oud, specs:
Intel Pentium 4 @ 2,... GHZ
1 GB RAM
30 GB HDD

Met Windows XP (waar deze PC voor gemaakt is) gaat het wel erg langzaam.

Ik zat zelf te denken aan Debian.

Is dat een goede, of kan ik beter een ander besturingssysteem gebruiken?

Het gaat dus om een CraftBukkit server voor Minecraft.

Toegevoegd na 24 minuten:
videokaart: ASUS V9570

1.2K

Het beste antwoord

Dit zijn prima specs voor een linux server, debian en ubuntu zijn momenteel het meest gangbaar.
Met name als je geen grafische interface start (kan dat met een mc server?) zal het ding prima draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
er is wel een simpele interface, maar dat is zegmaar een dos schermpje waarin je commandos kan invoeren
peterjbruins
11 jaar geleden
ik denk dat ik maar debian ga doen.
moet ik dan ook nog een speciale server editi downloaden?
peterjbruins
11 jaar geleden
wat zou jij me aanraden, debian i386 of ubuntu server??
of nog een andere va ubuntu of debian?
peterjbruins
11 jaar geleden
debian