Hoe kan je het makkelijkst je computer resetten en Windows 7 opnieuw installeren?

Doordat mijn computer al een tijdje problemen heeft (blijvend vastlopen etc.), wil ik alles helemaal opnieuw installeren. Ik heb de installatie cd van Windows 7 nog en daarnaast heb ik alle bestanden die ik moet bewaren al extern opgeslagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De beste stap in om je computer de formatteren. Dit doe je door de cd van windows in je cd-drive te stoppen. In de meeste gevallen zit onder f8 of f12 de functie die het bootmenu opstart. Er zijn ook zat computers die de installatie cd zelf herkennen. Er komt een vraag of je wilt booten van cd en je kan dit accepteren door op enter te drukken. Je kan nu je c schijf formatteren. Dit kan je quick of uitgebreid doen. Alleen bij uitgebreid wordt je schijf ook daadwerkelijk leeg gemaakt, echter is dit in jouw geval naar verwachting niet nodig. De instructies wijzen zich hier voor zich en je kan de nieuwe windows installeren over de gekozen partitie (gedeelte van je harde schijf).

Als je computer langzaam wordt kan je ook eens proberen je schijf te defragmenteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je een windows 7 installatie cd-rom?
zo ja stop hem dan in de computer en volg dan de instructies! en heb je bestanden die je wilt bewaren? je kan ze dan ook opslaan op een usb-stick of cd-rom. maar je moet wel even kijken of er een product code op de computer zit. (een soort sticker met een code). Die heb je tijdens de installatie nodig. veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download eerst DBAN (http://www.dban.org/) voor het saneren van je HDD. Dat werkt beter dan formatteren. En dan installeer Windows 7 via de CD.
Meer informatie over DBAN staat op http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html. Wel even scrollen op die pagina. Het staat een beetje onderaan.