harde schijf partitie maken vanaf opstart ?

heb een lenovo laptop en vind harde schijf niet om windows te instaleren .Hoe kan dat wel langs bios om ?

Toegevoegd na 3 minuten:
het is een R61i en heb deze juist aangekocht met legale xp installatie cd

Toegevoegd na 5 uur:
heb er een usb-memorystick van 8 gig in geplaatst ,en dat herkend hij wel + dat ie daar zijn xp op aan het zetten is.Zou kunnen dat vista er heeft opgestaan vroeger ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan nog proberen de HDD eruit te halen en in een andere laptop.

Ook kan je een bootable USB stick maken en dan kijken of Ubuntu de harde schijf WEL ziet. Zo niet, dan is je HDD stuk:

http://patrick.familiekoning.com/2009/01/03/bootable-usb-stick-met-ubuntu-linux/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb er een usb-memorystick van 8 gig in geplaatst ,en dat herkend hij wel + dat ie daar zijn xp op aan het zetten is.Zou kunnen dat vista er heeft opgestaan vroeger ?
Je kunt je schijf aan een andere computer koppelen, kan werken en anders is hij inderdaad kapot