Kan ik een programma starten bij het afmelden van een gebruiker?

Ik wil graag een batch-file uitvoeren zodra een ingelogde gebruiker zich afmeldt.

De batch-file moet worden gestart wanneer de gebruiker zich afmeldt, maar ook wanneer een gebruiker de computer afsluit of herstart (immers: dat impliceert het afmelden van deze gebruiker).

Hoe kan ik dit instellen?

Cryofiel
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer het eens met de task scheduler: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Automate-tasks-with-Task-Scheduler-from-Windows-Vista-Inside-Out

De trigger zou dan moeten zijn "Disconnect from a user session".

Als je een domain controller hebt dan zou je daar ook scripts bij log-off kunnen instellen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc775970%28v=ws.10%29.aspx

Toegevoegd na 43 minuten:
Andere optie: tik eens "gpedit.msc" onderaan het start menu. Dan krijg je de local group policy editor, onder "user configuration" heb je een "Windows Settings" en daar weer onder "Scripts (logon/logoff)".
gvrox
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat is een domain controller?
gvrox
11 jaar geleden
Ik dacht even dat je als een soort systeembeheerder de vraag stelde; gaat het hier niet om een (bedrijfs)netwerk met meerdere PCs en meerdere gebruikers ? De domain controller is de centrale server die zorgt voor gebruiker-authenticatie e.d. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_controller
Cryofiel
11 jaar geleden
Aha, op die manier. Nee, het gaat hier om mijn privé-PC.
Cryofiel
11 jaar geleden
Task Scheduler deed helemaal niets, wat ik ook probeerde. Maar de Group Policy Editor doet het prima!