Mac os x leopard installeren, maar is deze installer wel normaal?

Hallo iedereen.

Alleen ik krijg het natuurlijk weer voor mekaar: ik heb mijn mac gecrasht.
Dus ik was vanplan mac os x leopard te installeren met de retail dvd, ik heb nog nooit de os x installer gezien, maar ik vind m vreemd...

Ik stop de dvd erin. Ik hou c vast tijdens het aanzetten. Ik selectee cd boot. Hierna herstart ie en komt er een zwart scherm met witte letertjes.

" loading kernel................
Loading drivers................."

En dan nog een hele boel, daarna springt het beeld om en zie je de os x achtergrond met alleen een ronddraaient pijltje. Hier blijft hij hangen.

Is dit normaal? Of is er iets mis met de dvd??

Thanks, dominique.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vermeldt niet welke Mac je hebt, maar om te beginnen lijkt het me handig om eerst even te controleren of jouw Mac wel geschikt is om OS X Leopard te installeren.
Zie: http://support.apple.com/kb/HT3759?viewlocale=nl_NL#

Voldoet je Mac aan de eisen, dan kun je eens verder kijken op deze pagina:
http://www.apple.com/nl/support/leopard/#

Kom je er dan nog niet uit, bel dan naar 0800 - 0200 570 voor ondersteuning/reparatie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt nog maar te bezien, of dat moet... de MacBook 6.1 dateert als ik me niet vergis van 2009, en wordt niet meer gemaakt. Dus als jij hem met OS X Leopard hebt gekregen, dan klopt er iets niet helemaal. Ik zou degene van wie je 'm hebt gekregen eens vragen om de oorspronkelijke installatie dvd (hoop dat hij/zij die nog heeft).

Andere antwoorden (1)

Als je de goede mac gebruikt is dit niet normaal. Ik heb snow leopard op mijn macbook 2007 geïnstalleerd. Dat zag er typisch apples uit. Prachtige details en alles. Draai onderhand alweer op lion :)