Waarom moet je het besturingsystheem continu aanpassen?

Ik heb 4 jaar een computer gehad windows vista nu heb ik windows 7 ultimate waarom kan je niet bij je vertrouwde besturingsystheem blijven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een 1 jaar oude computer waarop XP staat en die voldoet heel goed. Ik voer wel altijd de updates uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Updates heb ik ook altijd uitgevoerd wel belangrijk denk ik he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou er gebeuren als ik ivm Updates van geen toeten of blazen zou weten?

Het beste antwoord

Dat kan alleen als je, zeg maar zonder internet "stand alone"wil/kan werken. Dan kan je net zolang door gaan tot de hardware uit elkaar valt. Echter... Als je op internet en of email wil, heb je te maken met de volgende zaken:
_Er blijken fouten te zitten in je huidige software, die met name beveiligingsproblemen kunnen op leveren. Dus upgrade/patchen.
_Je moet een virus scanner hebben, die i.v.m. telkens nieuw ontwikkelde virussen, steeds geupdate moet worden.
_Websites die je bezoekt, gebruiken de nieuwste technieken, die vereisen dat jij de nieuwste browsers (ie9) installeert, plus de nodige plugins die je ook moet updaten.
_De "wereld" gebruikt b.v. de nieuwste word versie, die jij op een gegeven moment niet meer kan bekijken met je oude word versie, dus moet jij ook upgraden.
_Met al die updates, word je oude pc te zwaar belast en moet je ook nog eens je hardware upgraden.
En zo is het cirkeltje rond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dat is in geval wel waar dat je met alles wat computer betreft en prgramma's zo snel mogelijk bijbeent. Gisterenavond heb ik eens geprobeerd om een spelletje te instaleren om het daarna eens te spelen systheemvereisten zijn:Windows98/ME/NT/2000/XP/7. Ikzelf heb nu Windows 7 Ultimate. Toen ik het spelletje (PC CD rom schijf) erop had staan verscheen er op het icoon dat naar het spelletje verwijst een raar logo ik denk dat het een soort beveiliging is het is geel en blauw gekleurd en het lijkt op een schild kan ik dat nu maar betrer verwijderen? ik heb naar update's gezocht maar weet niet waar ik op moet letten enig idee?

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk kan dat en je bent niet verplicht te upgraden! Je mist dan alleen wel verbeteringen en nieuwe functies. Windows 7 is zeker beter dan Windows Vista.

Het besturingssysteem wordt constant doorontwikkeld en verbeterd. Naast grote wijzigingen zoals van Vista naar Windows 7 brengt Microsoft ook kleine updates uit om de beveiliging te blijven verbeteren. Deze updates krijg je via Windows Update binnen.

Ook programma's passen zich aan het nieuwe systeem aan. Alleen zal op een gegeven moment de hardware achterblijven bij de ontwikkelingen. Op een oude computer kan je op een gegeven moment - vaak - niet meer een heel nieuw besturingsysteem zetten, bijvoorbeeld als de systeemeisen veranderd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leonz
12 jaar geleden
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt:),
Wen er aan want het is een niet voor niets een update!:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Windows updates wel, maar pas dus op om steeds een heel nieuw besturingsysteem op een ouder wordende PC te zetten. Op een Pentium 2 met 512 MB intern geheugen uit de jaren 90 draait Windows 7 ook niet echt lekker. Elk besturingsysteem leunt wel op specifieke hardware. Ik heb ook op een 4 jaar oude PC waar Vista op staat Windows 7 geinstalleerd en dat werkt toch beter. Maar op een gegeven moment is de PC ook wel op.
Leonz
12 jaar geleden
Ja daar heb je helemaal gelijk in=)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"die vernieuwingen konden ook aan XP worden toegevoegd". Ja zo lust ik er ook nog wel een paar. Vernieuwingen kosten tijd en geld en soms wordt een deel van de broncode aangepast. Tijdens ontwikkeling van Windows 7 werd Vista tussendoor uitgebracht omdat Windows 7 lang niet klaar was. Het uitbrengen van Vista was inderdaad ook wel marketingtechnisch gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dst vind ik wel erg kort door de bocht. Microsoft is nooit een liefdadigheidsinstelling geweest. Net zo min als Apple. Het hele idee van het opzetten en leiden van een bedrijf is dat je er lekker veel geld aan over houdt. Hoe hoger in het management, hoe meer geld je verdient. De mensen die het maken in fabrieken in China krijgen het minst. Je bent echter niet gebonden aan Microsoft. Er is open source OS die wel werken met subversies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ze ook wel eens mogen doen is de PC CDrom spellen eraan aanpassen want zo verdienen zo ook wel het een en ander eurotjes bij mijn eerste computer werkte ze allemaal prima nu meer dan de helft die ik hier heb liggen niet meer of zie ik iets mischien iets over het hoofd? zou ook wel kunnen natuurlijk zelfs al staat bij de systheemvereisten van het desbetreffende Pc Cdrom spel windows 7 erbij heb ik toch nog pech om ze te spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus Som stel dat ik vandaag of morgen mij een nieuwe computer zou aanschaffen en ik wil daar W vista laten opzetten alleen voor mijn spellletjes terug allemaal te kunnen spelen moet dat gewoon kunnen. Maar eenmaal W vista echt moet vervangen worden door W 7 het pas dan aanpassen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Crazy: Vista is echt niet een goed besturingsysteem in vergelijking met Windows 7. En veel oude spellen draaien ook niet lekker op Vista omdat ze voor XP bedacht zijn. Windows 7 bevat een echte virtuele XP omgeving. Daar draaien je oude spellen perfect op. Deze XP modus zit bij bepaalde versies van Windows 7, bijvoorbeeld Ultimate.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
A ha dan zou het moeten lukken want het systheem dat ik nu gebruik is Ultimate wat, moet ik dan doen voor bewerking bedoel ik dan om ze te kunnen spelen?