wil graag windows 8 naast mijn windows 7 installeren moet dan een 2 harde schijf aan maken een partition?

maar hij zegt dat ie niet groter dan 20 gb kan hoe kan dat want ik heb 500 gb in totaal wil graag 150 gb voor windows 8 gebruiken hoe kan ik dat groter maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

op een in gebruikzijnde schijf een extra partitie maken is beetje vragen om problemen,hoor.
en trouwens, ook al heb je nog zogezegd veel meer vrij, dan kan het best zijn dat ie enkel max 20 Gb vrij kan maken voor die extra partitie, dit (simpel gehouden) omdat je OS en je data verdeeld zitten over de schijf

je zou mssn beter w8 virtueel installeren, dat kan met VMware of met ( gratis) virtualbox.
als w8 dan toch niet echt bevalt ( wat bij mij het geval was met de cust.preview)is ie er met enkele klikken eraf.
hier een duidelijke tut hoe dat met virtualbox gaat :
http://computertotaal.nl/software/25842-workshop-windows-8-installeren.html