Ik geef in excel bepaalde getallen soms een andere kleur. Maar ga ik uit die cel weg, wordt het getal weer gewoon zwart....! Hoe pak je het juist aan?

Ik geef in excel bepaalde getallen soms een andere kleur. Bijvoorbeeld het totaal (de totaalsom) van een kolom maak ik rood. Maar ga ik uit die cel weg, wordt het getal weer gewoon zwart. Ik kan de sleutel niet vinden om het probleem op te lossen. Heb bij de kleur van de letters ook al van alles geprobeerd (Zoals: Automatisch. Of het getal geselecteerd en vervolgens op de kleur rood gedrukt. Maar die kleur blijft niet, wanneer ik de cel verlaat).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er toevallig een voorwaardelijke opmaak aan op die cellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je je vraag verder toelicht C4th, ik begrijp 'm niet helemaal. Althans, ik weet niet hoe je kunt zien of het een 'voorwaardelijke opmaak' is. Ik ben een leek op het gebied van excel. Maar het is volgens mij een heerlijk programma, wanneer je alle trucjes kent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is zie je als je Excel op Home hebt staan rechts van het midden in de menubalk "Conditional Formatting" of "Voorwaardelijke opmaak" staan. Als je daar op klikt, zie je helemaal onderaan "Manage Rules" (ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe de nederlandse versie dat noemt).
Als je daar op klikt en er zijn regels, dan zie je daar staan welke opmaak voor welke regel geldt. Voor meer informatie over voorwaardelijke opmaak:
http://www.martonline.org/tipsentrucks/voorwaardelijkeopmaak.html

Antwoorden (1)

Het komt door de celeigenschappen. In jouw voorbeeld staat voor de celeigenschappen ingesteld dat de kleur zwart is.

Om voor een enkele cel de kleur te wijzigen, moet je de celeigenschappen van alleen die cel wijzigen.

Maak de totaalsom rood door:
- rechtsklik op de cel waar deze som staat
- kies Celeigenschappen
- klik de tab Lettertype
- selecteer de kleur rood

Voortaan wordt wat er in die cel staat vanzelf rood.