Hoe kan ik het opstartgeluid van Windows Vista veranderen?

Hoe verander ik het geluid dat klinkt op het moment dat het Windows logo in beeld verschijnt, direct na het opstarten van de computer, nog vóór ik inlog op mijn gebruikersaccount.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

dit heb ik gevonden:

OKfollow this

select an audio file of your choice and make sure you convert it to a wave file not just wav

rename it 5080 if you are using English version of windows 7 united states language,so your audio file should be 5080.wave .(DON'T MAKE YOUR WAVE FILE MORE THEN 330 KB AS I'M NOT SURE HOW BIG IT CAN BE )

copy (imageres.dll ) file you will find this c/windows/system32 and save to desktop also make a copy of it and put it in a safe place just in-case things don't go right for you.

download XN resource Editor Open the imageres.dll file in XN resource editor that you have saved to your desktop find the folder that reads wave and expand it below it is a file named 5080 expand that and right click delete resource on the file named English (United States)

select resource in XN Resource Editor then select import user resource find your file we made named 5080 and save and then exit now replace the imageres.dll file that you have made into c/windows/system32 and your good to go reboot enjoy. i have tried other ways and they didn't work for me i just played around with things and this is what worked for me

YOU MUST DO THIS IN SAFE MODE OR IF YOU HAVE A DUAL BOOT USING XP IT WILL MAKE THINGS EASY
also make sure you un check the Play Windows start up sound before you try to change it ....
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Via configuratiescherm, geluiden en apparaten. Tabblad geluiden, dan krijg je lijstje met met welke geluiden ingetseld staan. Dan klikken op windows opstarten.

Toegevoegd na 43 minuten:
zie plaatje. Dan op bladeren klikken. Dan kun je uit verschillende geluiden kiezen.

Toegevoegd na 18 uur:
In Windows 7 kan het ook via configuratiescherm en vervolgens via geluid. Om geluiden aan te passen. Vista is een half bakken tussen XP en W7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Het gaat hier om het geluid dat hoorbaar is wanneer het Windows logo wordt weergegeven. Dat is niet aanpasbaar door het "Geluid" menu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van je toevoeging: Dat is Windows XP.
peterjbruins
12 jaar geleden
voor zover ik weet kan je dat niet in het configuratiescherm veranderen.
je zou misschien in de windows-mappen gaan kijken of in het register...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dit geluid is dus niet aanpasbaar in het configuratiescherm.
Nu zou ik wel in het register willen gaan zoeken, maar ik weet niet naar wat. Vandaar mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet ik het ook niet. Weet nl niks van het register af.
peterjbruins
12 jaar geleden
ik zal nog wel even zoeken