Slechter resultaat na defragmenteren hoe kan dit ?

Ik had 10 GB over op de schijf na het defragmenteren bleef er maar 7 GB over hoe kan ik dit verklaren ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat ik u kan helpen zou ik graag eerst het defragmentatie en/of het analyse rapport willen inzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
defragmenteren ruimt geen onnodige bestanden op, het resultaat van defragmenteren is dat je bestanden netjes gesorteerd vooraan op de schijf staan. het resultaat van een defragmentatie is dus: je (computer) kan sneller bij de benodigde bestanden. als je ruimte wilt maken, raad ik je aan eerst een schijfopruiming uit te voeren, als deze 3gb een logbestand ofzo is, dan heb je je 3gb terug. daarna nog een keer defragmenteren natuurlijk, want na het opruimen van je schijf, vallen er weer gaten, en defragmentatie vult die weer netjes op.

Antwoorden (2)

Mogelijk is er een enorm logbestand weggeschreven naar je schijf of is het defragmenteren voortijdig afgebroken waardoor misschien tijdelijke bestanden niet zijn verwijderd. Je kunt het tooltje spacemonger (even Googelen) gebruiken om grote bestanden op je schijf in te zien, zo kun je uitzoeken waar die 3GB is gebleven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik zelf zou doen is opnieuw defragmenteren. hoelang het ook duurt.