Waarom moet ik telkens mijn ati chipset driver installeren als ik de computer opnieuw opstart?

Mijn computer draait op video kaart van ati en heb al de drivers geïnstalleerd hiervoor, ook de benodigde updates. als ik de chipset geïnstalleerd heb zijn de pixels en de graphics perfect, maar wanneer ik de computer uitzet en daarna weer opstart zijn de pixels weer raar en de lettertype weer groot en vaag. als ik in apparaat beheer kijk zie ik ook een geel uitroepteken staan voor de ati, maar als deze naar updates opzoekt dan geeft het aan dat ik alle updates heb . weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef een reactie geen antwoord, omdat dit diverse redenen kan hebben (Is geen concreet antwoord voor).. Ik heb namelijk zelf ook dit probleem gehad met mijn videokaart.. De meest voor de hand liggende opties om dit probleem op te lossen zijn, de nieuwste drivers installeren, je bios updaten, je onboard video chip uitschakelen (als je die hebt) lukt dit niet, of ben je ergens instructies voor nodig, dan hoor ik het van je! :) Dan help ik je verder!

Antwoorden (1)

In je vraag zeg je dat wanneer je de computer opnieuw opstart in het apparaatbeheer een geel uitroepteken wordt weergegeven, wordt dit uitroepteken ook direct na de installatie van de driver weergegeven?

Zoja (dus wanneer het gele uitroepteken niet weggaat) dan installeer je de verkeerde driver. Kijk anders even op de website van ATI voor de laatste drivers want de Windows Update functie werkt vaak niet helemaal naar toebehoren.

Ps: om welke videokaart (type) gaat het hier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor jou antwoord! Als ik de chipset opnieuw heb geinstalleerd en de comp. opnieuw opstart dan zie ik geen geel uitroepteken. Video adapter naam is ati radeon xpress 200 series
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de laatste drivers ook geinstalleerd via de site , zon catylist pack, heb het idee dat die niks doet