Is dit een goede manier om mijn telefoon te rooten, en als ik er ook nog eens een custom rom opzet, verlies ik dan mijn data? Zie extra uitleg.

Is dit een goede manier om mijn telefoon te rooten, en als ik er ook nog eens een custom rom opzet, verlies ik dan mijn data? Dus verlies ik data als ik hem volgens http://www.htcwildfiresblog.com/2012/03/guide-to-rooting-htc-wildfire-s-235-s.html?m=1 root? En als ik hem heb geroot, en er een custom rom op zet, verlies ik dan data? Of moet ik eerst via htc stnc mijn telefoon backup'en?

P.s. Het gaat natuurlijk wel om de htc wildfire S.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dmv rooten verlies je niets.
Ga je er een andere firmware op zetten dan ben je alles behalve wat op je sd kaart staat kwijt.

Soms komt het wel voor dat al je apps en dergelijk er nog gewoon op staan, maar er wordt wel geadviseerd om na het plaatsen van een nieuwe rom om een factory reset te doen.
Dit om de laatste restjes te verwijderen van de oude rom.

Na het plaatsen van een custom rom dien je wel weer opnieuw te rooten daar de root ( superuser ) ook weer overgeschreven wordt.

Een backup is altijd aan te raden.