Welken windows is beter voor een mini laptop?

Welken windows is beter?

Home premium of starter

Het moet wel windows 7 zijn dus geen xp

Het is een mini laptop en er stond al windows 7 starter op.
Ik wil het dus opnieuw installeren.
Zover ik weten zeggen ze dat windows 7 starter beter is voor mini laptops maar waarom weet ik ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik zou gaan voor de Home Premium.

Waarom?
Omdat je bepaalde zaken dan naar je eigen inzicht kunt instellen.
Al is het maar een eigen bureaublad achtergrond.

Wees niet bang dat je tikdoosje Aero ondersteunt, dat zal hoogst waarschijnlijk niet zo zijn.
Als je hardware niet toereikent is dan schakelt windows Aero standaart al uit.

De beide lichte versies van 7 worden het meest bij netbookjes gebruikt daar deze het kunnen stellen met minder systeemeisen.

Kijk maar even bij de bronvermelding, kun je zelf de verschillen zien en eventueel vergemakkelijkt dat je keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mini laptop hebben geen grote videokaarten
en CPU
het verschil tussen premium en starter is grotendeels grafisch vormgeving sidebar aero ed
Dus qua werking maakt het niet zoveel uit
laat er maar gerust starter op staan
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het punt is dat ik een schonen installatie wil doen maar ik heb wel home premium maar geen starter. Maar jij zegt dus starter en home premium maakt niet zo heel veel uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
home premium heeft wel degelijk een groot verschil met starter, en ook al is het alleen de vormgeving, het veranderd wel grotendeels. En die earo-optie's zijn heel erg fijn hoor! Dat zou ik zelf al de moeite waard vinden om te updaten.
capthavoc
12 jaar geleden
vraag me dus wel af of hij dat op een goeie manier zal trekken maar ik hou je niet tegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Home Premium kun je qua grafische gimmicks downgraden. Als aero effecten niet goed werken, zet je die bijv uit.
beste,
ik heb zelf ook een netbook. Acer aspire one d255 serie, en had er windows 7 starter op staan. Toen heb ik hem geupgrade naar windows 7 ultimate.
Waarom? Omdat volgens filmpjes je progamma's naar 3x te hebben opgestart ze dan veel sneller waren en ook sneller opstarten. Maar als je hem afsluit en opnieuw opstart moet je dit steeds doen, hier wist ik niks van.

Maar het bleek toch ee.n slimme zet. Games draaiden beter, vraag me niet hoe( eigenlijk lijkt dit onlogisch), mijn pc startte sneller op(ook onlogisch), en ik kon meer progamma's draaien(ook onlogisch)

Maar al die onlogische dingen hebben me wel veel lol opgeleverd. Maar zoals je weet wil je altijd nog sneller met alles klaar zijn. Toen heb ik de aero uitgezet, opstartservices uitgezet en het virtueelgeheugen veranderd naar 3800 mb.

Nu is hij nog sneller en laad hij progamma's nog sneller en start snel op. Bovendien kan ik die goede oude games van rond 2000-2004 gewoon zeer goed draaien. Dus ik zou zeggen, kijk goed op internet voor goedkope ultimate en upgrade hem daarnaartoe.

groet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je aero wilt, bij ultimate draait dat naar behoren. En wat mijn voorganger zei, klopt maar ik vind ultinate beter dan starter draaien op mijn netbook, het staat er nu een jaar en een maand op, dus dat zegt alles