Kan je met een win98 computertje nog redelijk op het internet ?

gewoon nieuwsgierig naar,wil het nog ?
of is het pure frustratie ? met de browser ?
iemand ervaring mee ?

capthavoc
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

Ja hoor, dat kan nog steeds.

Heb in mijn slaapkamer nog een behoorlijk oude pc draaien op win98 en kan daarop zonder problemen nog gewoon email ontvangen en mee internetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er wel mee internetten, net als dat in 1998 kon. Het belangrijkste bezwaar is dat je geen goede bescherming hebt tegen virussen en wormen. Bij recente besturingssystemen worden de gaten wekelijks gedicht. Ook zullen moderne anti-virusprogramma's niet werken. Met één ongelukkige klik kun je een virus oplopen, voor een worm is die klik niet eens nodig. Een onbeschermde computer is na een kwartier op internet al geïnfecteerd. Verder zullen Adobe flash en andere hulpprogramma's niet werken, zodat je steeds meer sites niet goed kunt bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anti virusprogramma's werken ook op Windows 98 en flash volgens mij ook (en anders een eerdere versie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even bij Norton gekeken, het meest gebruikte programma. Dat werkt niet onder W98.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok. Veel andere nog wel, maar inderdaad zal de ondersteuning wel steeds minder worden. En je hebt gelijk dat Microsoft op een gegeven moment geen beveiligingsupdates meer uitbrengt (volgens mij is dat al zo voor Windows 98).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Norton niet, en dat is dan alleen maar prima, want dat is de grootste zooi die je kan gebruiken. Avast zal het waarschijnlijk nog wel doen, en die doet het dan ook goed. Beveiliging-updates van MS heb je echt niet zo hard nodig als iedereen wel denkt, als je tenminste je virusscanner en firewall op orde hebt.
Ja hoor, dat kan best. Ik zeg niet altijd (voor de critici), maar vaak hoeft dat weinig verschil te maken, omdat de snelheid van je pc minder belangrijk is. Het gaat meer om de snelheid van je verbinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt alleen draadloos internetten met windows 98 second edition.
met gewoon windows 98 kun je niet draadloos internetten omdat daar geen drivers voor zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat gewoon zoals het vroeger ook ging. ook het updaten van flash e.d. zal mijn inziens wel gaan. Pas bij echte programma's installeren zul je tegen het verouderde aanlopen. Een browser is gewoon een browser die doet wat hij moet doen, onafhankelijk van het besturingssysteem.
De update's voor de browser kun je ook blijven uitvoeren alleen update's voor 98 zelf gaat niet meer lukken omdat microsoft dit niet meer ondersteund.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIET DOEN.
Windows ondersteunt geen beveiligingsupdates meer voor Windows 98. Die ondersteuning is stopgezet. Zelfs al heb je een firewall en anti-virus programma, bepaalde gaten zullen niet gedicht zijn en je hebt binnen het kwartier virussen binnen. Hackers maken namelijk gebruik van gaten in besturingssystemen. Zelfs als je een gloednieuwe browser installeert op Windows 98, dan nog kunnen er virussen komen door de Windows 98 omgeving.

Minimaal XP gebruiken. Ikzelf gebruik ook nog XP en ben er zeer tevreden over. XP-beveiligingsupdates worden nog een drietal jaren ondersteund.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan allemaal prima maar zoals gezegd ben je erg kwetsbaar.
Daar is heel veel aan te doen met software, echter die heeft bronnen nodig om je computer enigszins up tempo te houden (ram en cpu)
Als je dan toch de nodige hardware hebt, dan kun je net zo goed ook een up to date OS installeren.
Dus; ja het kan, maar waarom zou je?