Pc slomer zonder videokaart?

Mijn videokaart is pas overhit gegaan doordat ik te lang het spel battlefield 3 achterelkaar gespeeld heb.
Nu heb ik geen videokaart meer in mijn pc en nu merk ik dat ik bijna geen games meer kan spelen en dat de pc veel trager is?
Ook zei de computerboer dat het spel 2 van de 4 gb uit mijn werkgeheugen heeft geblazen!
Is dit wel mogelijk?
Graag wil ik antwoord op deze vragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder een videokaart kan je vrijwel niets, dus het is logisch dat je PC slomer wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er zit ook een ingebouwde videokaart zeg maar op mijn moederbord.(volgens mij zijn die zeer slecht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jups die zijn uitermate zwak als je wil gamen. Werkgeheugen kan kapot zijn.

Antwoorden (3)

Hey,

Je kunt even kijken naar je GB ram werkgeheugen door naar het taakbeheer te gaan:

CTRL+ALT +DEL intoetsen tegelijk > dan klikken op taakbeheer, vervolgens klik je op PRESTATIES.

Bij fysiek geheugen moet nu een getal van ongeveer 4000 MB staan. Staat er een getal van ong. 2000MB dan heeft je computerboer gelijk, en is het geheugenkaartje van 2GB inderdaad stuk gegaan.

Je pc kan langzamer geworden zijn, omdat er één kaartje dan stuk is. In principe hoeft je pc niet langzamer te worden omdat je videokaart eruit is, maar dat ligt er aan. Stel jij opent verschillende programma's die heel erg gebruik maken van je videokaart (een hdfilm in VLC player, en/of een spel zoals BF3), terwijl die er niet is. Dan kan hij zeker langzaam worden.

In principe hoort het opstarten/afsluiten van je pc dezelfde snelheid te hebben. Maar kijk even naar je werkgeheugen kaartje.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt je videokaart overcooked en nu draai je op onboard video en die is beperkt, waarschijnlijk werd je pc te warm en dan zou ik betere koeling adviseren en wat betreft je geheugen dat kan je met allerlei programma´s nachecken of die 2 gb kaput is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik verbaas me erover dat niemand tot nog toe heeft geopperd dat de betreffende computerboer een beetje ongenuanceerd heeft zitten kletsen. (als het inderdaad zo gezegt is als de vragensteller stelt) Het lijkt nu net alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je videokaart en je intern geheugen kapot gaat van games! Dit is natuurlijk onzin.

Dit neemt niet weg dat het mogelijk is dat je werkgeheugen en videokaart kapot zijn gegaan, maar dat komt niet door BF3, maar door een hardwareprobleem. Zoals iemand al eerder opperde lijkt het erop dat je een koelingsprobleem hebt. Doordat BF3 een zware game is, is het een en ander overhit geraakt.

Vragen die mij opkomen zijn wel: Waarom is de overhittingsbeveiliging niet aangesprongen? Wat gebeurde er toen je pc voor het eerst overhitte? Was het in een keer zwart beeld en startte hij niet meer op?

Het kapotte ram geheugen is helemaal een raar verhaal. Dit kan doorgaans wel wat hebben, en meestal in het geval van overhitting loopt je pc eerst vast voor er permanente schade ontstaat. Oftewel, er moet iets behoorlijk mis zijn geweest willen je videokaart en ram tegelijk overlijden.

Heb je de defecte onderdelen mee gekregen van de computerboer? als je iemand kent die ze kan testen, zou ik dat aanbevelen. Het verhaal rammeld dusdanig dat het een beetje op oplichting lijkt.

Afgezien van het bovenstaande, het is logisch dat je een verschil in snelheid merkt in 3d applicaties zonder fatsoenlijke videokaart en met de helft van je ram geheugen. Echter zou de windows omgeving gewoon normaal moeten werken.

Geef ook eens de specs van je pc:
processor, voeding, wat voor videokaart had je, hoeveel ram heb je nu, wat voor windows?