Is deze software legitiem?

Op Marktplaats.nl zijn veel mensen te vinden die Windows 7 en/of Office voor 20 euro verkopen. Zijn die origineel?

Hier is het te zien: http://bit.ly/GH3qNW

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het staat waarschijnlijk niet in de advertentie, maar prijstechnisch gezien kun je hier vanuit gaan dat het om een kopie gaat.

Een origineel pakket of een pakket van 1 van deze aanbieders is het verschil niet realistisch.

Als het een kopie betreft is het uiteraard niet legaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gaan om studentversies van deze software. Leerlingen, studenten en medewerkers van scholen kunnen heel goedkoop software kopen via Slim.nl of surfspot.nl
Mogelijk hebben ze de software niet nodig en verkopen ze het door op Marktplaats.
bamibal
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je mag die software niet doorverkopen, dat is illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@escape: dat wou ik net zeggen :).
Er staan aanbiedingen bij voor Windows7 én Office tezamen voor €20,--, waarbij ze bezweren dat de software legaal is. Als dat zo is, dan is het 'van de vrachtwagen gevallen', gejat dus, net zoals je geen nieuwe Porsche koopt voor €1000,--.
Alleen kunnen wij dat niet bewijzen. Iedereen mag zaken verkopen met verlies. Je moet er wel een beetje gek voor zijn :)
escape
12 jaar geleden
natuurlijk is deze niet legaal de enige versies die legaal zijn zijn met sticker dus het noemen van serie nummer is niet de reden dat iets legaal is.
de sticker is de enig reden dat iets legaal is (als je praat over microsoft windows of office pakketen)
de dvd mag desnoods een gebrande versie zijn
maar zolang de sticker legaal is is de software legaal
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er zou toch best zo'n gele sticker met licentiecode bij kunnen zitten?
escape
12 jaar geleden
Nope. Ik durf er een Macbook om te verwedden dat het hier om OEM-versies gaat. Die mogen al helemaal niet los verhandeld worden. Het gebeurt echter wel op grote schaal zelfs in grote winkelketens.
capthavoc
12 jaar geleden
idd als er wel een sticker bij zit gaat het meestal toch om OEM versies die zijn normaal gesproken iets goedkoper maar zeker niet voor 20 euro te koop
met een legale sticker is elke versie windows en office legaal en daamee duurder Een OEM versie houdt in dat je deze legaal mag zetten op 1 pc en is niet overdraagbaar op een andere pc (officieel) Een retail versie is duurder en deze mag je ook maar op 1 pc tegelijkertijd zetten maar deze mag je wel overzetten op een andere pc.
(als je de andere pc windows er dan afhaalt) maar in de praktijk komt het er op neer dat je voor garantie alleen terecht kunt bij de fabrikant van het systeem dus niet hulp en ondersteuning bij microsoft zelf terecht kunt. maar je kan gerust een OEM versie kopen want de kans dat je gebruikt zult moeten maken van microsoft support is zo gering en waarschijnlijk echt overbodig omdat het toch meestal een hardware fout betreft. Retail en enterprise zijn alleen handig voor grotere bedrijven die heel veel veiligheid op hun systemen willen hebben en dus vaak softwarematige ondersteuning hulp van microsoft nodig hebben. het mag dan wel officieel niet maar het gebeurd wel
want in feite wordt je dan gezien als systeembouwer
en wie zegt dat alleen een (pcbouwer winkel) dat is ? stel je koopt een tweedehands pc met een illegale versie windows
dan is het goedkoper om een OEM versie te kopen Aangezien de garantie van de fabrikant van de pc waarschijnlijk toch al is afgelopen
kun je toch al geen rechten meer ontrekken aan/van de fabrikant van de hardware of je nu en retail of OEM versie koopt. En retail levert ook geen direct voordeel meer op dan alleen dat je deze versie in principe zonder problemen op een ander pc mag zetten en dat "voorrecht" is zo onbruikbaar voor de meeste mensen dat je dat stukje kan besparen. let wel een OEM versie kopen kan, maar wees er van verzekerd dat deze nog nooit eerder is geactiveerd
dus verzegeld in origineel plastic hoesje. ik heb in het verleden wel OEM versie van windows xp
zonder grote problemen op andere pc,s kunnen zetten
maar ik weet dat de oudere pc waar hij oorspronkelijk op zat niet meer in roulatie is dus feitelijk niet meer bestond met windows vista/7 OEM zou ik dit zeker niet proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik zou het best eens een keer kunnen proberen te kopen? Want als het verder goed werkt..
capthavoc
12 jaar geleden
zonde van je geld, het werkt wel maar gegarandeerd dat er een moment komt dat je windows genuine validatie te keer zal gaan.
office valt misschien wat langer te omzeilen door niet te updaten
Als je wat wil kopen let dat op dat er staat, met sticker
en geseald en dat de sticker in beeld is.
maar ik zal je niet tegenhouden hoor het is jouw geld
bovendien vraag je eens af of je zo nodig office moet hebben ?
wat wil je er mee ? open office is ook prima
en tegenwoordig kan je office online ook gebruiken
vermijd kopzorgen en doe het gewoon 1 een keer goed
probeer eventueel een oudere versie office 2000 te vinden
die werkt bij mij prima op windows 7
maar je windows officieel is altijd een kopzorg minder
en je mag gerust een OEM kopen
daar doet microsoft echt niet moeilijk over
capthavoc
12 jaar geleden
ja een een flinke dosis ergernis als het niet werkt
leuk als proefje maar
doe het gewoon meteen goed dat scheel je gebrande cd
en uren aan ergernis