Naast de mogelijkheden die je PC je biedt (bios wachtwoord instellen bijvoorbeeld waarvoor je in de handleiding terecht kunt) zou je eens door de archieven van online computersites/tijdschriften kunnen bladeren om een freeware danwel een te kopen programmaatje aan te schaffen. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld ook geheugensticks en externe HD schijven in de handel die te beveiligen zijn met een wachtwoord. Het grote voordeel van een USB stick is dat je hem gemakkelijk ergens op een veilige plaats op kunt bergen en dus een extra veiligheid hebt. En je loopt niet het risiko dat ze om je geheimen te ontfutselen je hele PC meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo nmd, de vraagsteller heeft een Mac. Kom jij aanzetten met geneuzel over de BIOS.
Mac OS X beschikt over de z.g. File Vault. Deze vind je in de Systeemvoorkeuren en daarmee kun je documente beveiligen met een wachtwoord. Zorg wel dat je het wachtwoord niet kwijt raakt.
Vile Fault is de standaard mogelijkheid van Mac OS X die je zoekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om File Vault te benaderen ga je naar Systeemvoorkeuren >> Beveilinging en dan tabje FileVault.