Hoe kan ik microsoft powerpoint opstarten?

Ik heb het gedownload en wanneer ik erop klik komt er iets tevoorschijn met alle bestanden. Volgens mij moet ik er ergens op klikken maar ik weet niet waar. Daarboven staat Microsoft Office Powerpoint Viewer. Ik kan op elke bestand kijken computer bureaublad enz. weet iemand hoe ik het kan opstarten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Microsoft PowerPoint is onderdeel van een betaald pakket: Microsoft Office. Daarbij behoort ook Word, Excel en nog enkele programma's. Voor zo'n pakket moet je dus betalen. Met die betaalde versie kun je o.a. zelf PowerPoint-presentaties maken.

Om bestaande PowerPoint-presentaties te bekijken, heb je geen betaalde versie nodig. Je kunt daarvoor gratis de PowerPoint Viewer van Microsoft downloaden. Daarmee kun je dus geen presentaties maken; alleen bekijken.
Ga op een bestand staan dat eindigt op .pps, klik met je rechtmuisknop en kies voor "Openen met". Ga dan op zoek naar de PowerPoint Viewer. Op die manier kun je het bestand bekijken.

Als je zelf (gratis) PowerPoints wilt maken, kun je Open Office downloaden:
http://www.openoffice.org/nl/
Dat is een (gratis) concurrent van Microsoft Office, waarmee je in feite hetzelfde kunt doen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik denk dat jij bedoeld een lijst met bestandjes? Volgens mij is het een gecomprimeerde bestand die je hebt gedownload. Dus met andere woorden, een zip of rar bestand. Je moet het dus eerst uitpakken met WinZip of WinRar. Heb je deze programma niet, dan kun je het gratis downloaden (proef versie), even googlen. Dan rechts klik je op je ingepakte bestand, dan klik je op uitpakken. Dan kan je kiezen waar je die bestandjes wil uitpakken, in welke map, enz. Daarna ga je naar die uitgepakte bestandjes, en zoek je de setup.exe bestand. Hiermee installeer je Powerpoint. Dan krijg je, als het goed is, een snelkoppeling icoontje op je bureaublad. Klik je hierop om het programma te starten. Ik hoop dat dit je geholpen heeft. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Gabi,
JOuw verhaal klinkt nogal verwarrend.
Als ik het goed begrijp heb je de PowerPoint viewer gedownload maar mogelijk nog niet geinstalleerd.
Ga dus naar http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?familyid=cb9bf144-1076-4615-9951-294eeb832823&displaylang=nl
Download en installer van daaruit het programma.
Daarna zou het in jouw programmalijst onder start-alleprogramma's te vinden moeten zijn of in de Microsoft office map in de lijst. MOgelijk als je dat aangegeven hebt in jouw bureaublad.
Normaal zouden dan alle powerpoints die je bijvoorbeeld via de mail krijgt en elders automatisch gekoppeld moeten zijn aan deze viewer.
Let wel alleen kijken niet bewerken.
Groet,
Frank