Is het echt nodig om Windows updates te installeren?

Onze pc draait op Windows XP. De afgelopen week viel het me op dat er steeds updates waren. Onze computer lijkt ook steeds langzamer te werken. Kan dit komen door de updates en is het ook echt noodzakelijk om deze te installeren? Bij voorbaat dank!

Toegevoegd na 1 minuut:
En is het schadelijk voor je pc om de updates te verwijderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Updates moet je altijd toelaten. Doe je dat niet, dan krijg je problemen met je computer. Vaak krijg je updates net als je aan het afsluiten bent. Niet afsluiten, gewoon de updates het werk laten doen, je pc sluit vanzelf af. Laat je de updates niet toe, dan krijg je echt problemen. Microsoft (Windows) is nog steeds oppermachtig in computerland, helaas.

ter aanvulling van Lavender: als je pc trager word, schoon deze dan op met een registry cleaner. Vaak heb je onnodige bestanden en scripties op je computer staan welke niet gebruikt worden. Doe dit met enige regelmaat -1-2 in de maand. Updates zijn vaak juist een verbetering van het huidige dus ik raad inderdaad aan altijd updaten!. Het is in zo verre niet schadelijk om updates te verwijderen alleen slim is het niet, sommige programma's zullen dan misschien niet meer werken. Ook is het misschien raadzaam om een nieuwere versie aan te schaffen van windows aangezien xp al zo'n 10 jaar mee gaat en er binnenkort geen updates meer zullen verschijnen. (las ik in een tijdschrift). Je computer moet hier dat natuurlijk wel op berekend zijn, kwa geheugen en videokaart.

Ja meestal wel als je het niet doet word je pc traag

De updates zijn een noodzakelijk "kwaad" . Ze zijn er voor de veiligheid en goede werking van je computer. Mocht het je computer vertragen denk dan eens aan optimaliseren van de software. Er zijn diverse handige programmaatjes of breid je werkgeheugen eens uit. Een streepje van 1 of 2 gigabyte doet wonderen en is goed betaalbaar. Toegevoegd na 9 minuten: Hier kan je gratis advanced system care downloaden en optimaliseren. Werkt best goed

Bronnen:
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Sterker nog als je niet update daar wordt je pc traag van Het is zeker als je bijvoorbeeld net een schone installatie van xp er op hebt zitten een heel gedoe Maar als je de zaak gewoon up to date houdt is het meestal maar een klienigheidje dus gewoon doen

Ik heb mijn hele leven nog nooit een update uitgevoerd en merk ook niet dat mijn pc traag wordt oid. Uiteindelijk wordt mijn pc vanzelfsprekend traag maar dit komt door de massa aan media die erop staan. (Films, muziek, foto's.)

Het is zeker niet noodzakelijk. De meeste updates hebben betrekking op zaken die voor jou als thuisgebruiker niet eens interessant zijn. Zo nu en dan eens een keer updaten prima maar zonder kun je doorgaans ook gewoon goed werken. Er wordt wel een hoop gedaan aan bangmakerij mbt malware en dat updaten belangrijk is maar in 99 vd 100 gevallen is het de gebruiker die iets doms doet en wat problemen kan veroorzaken waar updates weinig tegen uithalen. Persoonlijk heb ik bij XP bijna altijd enkel geupdate in de vorm van een Service Pack (dat is dan ook een soort van verzameling van updates). Werkt prima, kan me geen problemen herinneren die verband hielden met win updates. Maar of al die kleine updates ook echt de hoofdreden zijn voor een trage pc? Moeilijk in te schatten maar ik vermoed van niet. Een volle HD, zwaar gefragmenteerde HD, oude niet meer best werkende HD ed zullen veel eerder goed merkbare traagheid tot gevolg hebben. Updates verwijderen is net zo "schadelijk" als ze niet installeren.

Je kunt Windows Update ook zo instellen dat het je laat weten dat er updates beschikbaar zijn. Dan kun je kiezen welke updates je gaat downloaden en installeren. Meestal zijn de beveiligingsupdates aan te raden en de rest hoeft niet per sé. Een trage pc kan door veel dingen veroorzakt worden. Misschien is het hoog tijd dat je het even opschoond. TuneUp Utilities is een zeer goed programma die in de achtergrond draait. Het maakt je register schoon, maar ook je hele systeem gaat ie langs en alle foutjes herstellen. Het brengt de prestatie van je pc opmerkelijk omhoog. Het heeft bij mij ook veel effect gehad.

Bronnen:
http://www.tuneup-software.nl/download/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100