Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows vista loopt vast bij installatie/ na vervanging harddisk geen verandering, hoe kan dit?

Na een stroomuitval begon mijn harde schijf kuren te vertonen (liep geregeld vast).
Ik moest regelmatig via de herstelpartitie op m'n laptop windows vista opniew installeren om nog wat te kunnen doen.

Vista liep dan meestal tegen het einde van de installatie vast, als ik dan weer opniew opstartte kon ik de installatie afronden en werkte het weer een poosje.

Checkdisk gedraaid, deze gaf aan harde schijf defect.

Enfin, nu heb ik eindelijk een nieuwe harde schijf gekocht + een vista system recovery cd welke specifiek voor mijn laptop is.

Alles geinstalleerd, maar wat schetst mijn verbazing? windows vista loopt weer op het zelfde punt vast tegen het einde van de installatie.

mijn vraag: hoe is het mogelijk dat ik dezelfde kuren heb met een nieuwe harde schijf en een nieuwe windows?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mocht je de pech hebben dat door de stroom uitval je intern geheugen of moederbord is beschadigd, is je probleem duidelijk. Defect geheugen kan dit soort problemen veroorzaken. Heb je de nieuwe schijf wel geformatteerd ??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de nieuwe harde schijf niet geformatteerd nee (stom).
Kan het zijn dat de Systeem recovery dvd dat automatisch doet alvorens de Windows partitie geïnstalleerd wordt op de schijf? Ik heb ondertussen Windows opnieuw geïnstalleerd vanuit de herstel partitie, en deze keer ging het wel in 1 keer goed...
Ik wacht nog even af of alles nu goed functioneert...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mischien leesfoutje tijdens het installeren

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding