Hoe komt het dat mijn logitech muis niet werkt?

Het toetsenbord werkt wel, de muis niet, ze zijn beide niet draadloos, heb al alle usb poorten geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb pas ook een nieuwe logitech muis gekocht, en het werkte pas nadat ik de computer opnieuw opgestart had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige muizen hebben de neiging pas te werken wanneer ze al in de computer zitten wanneer deze opgestart wordt.
En dus als je hem aansluit als hij al aanstaat niet werkt.

Als dit niet een oplossing biedt zou ik je even aanraden naar.
Deze computer»systeemeigenschappen»apparaat beheer te gaan.

En dan zie je een overzicht zoek de usb en klap die open.
Daartussen die je dan de muis misschien zit er een geel tekentje voor dat betekent dat de computer geen stuurprogramma voor de muis kan vinden.
Dan moet je deze downloaden en installeren, misschien heb je een cd bij de muis gekregen.

Ook kan het zo zijn dat je toetsenbord wel werkt omdat hij geen usb aansluiting heeft maar een ps2 aansluiting ( die paarse ronde ingang ).
Als dit het geval is kan het ook zijn dat je helemaal geen usb driver heb.

Bekijk daarom even bij apparaatbeheer waar een geel tekentje voor staat.
En download deze allemaal zodat de computer optimaal werkt en alle drivers geinstalleerd zijn.

Deze kan je downloaden door naar de website van je pc te gaan bijv. Dell.com , dan support/drivers , dan je model pc zoeken en besturingssysteem kiezen.

Als je niet alle drivers kan vinden om gewoon lui bent kan je ook 'driver genius' downloaden.
Dat is een slim en betrouwbaar programma dat je computer doorzoekt en alle ontbrekende of oude drivers vindt en deze dan met jouw toestemming downloadt.

Erg snel en handig.
Om hem te downloaden ga je naar thepiratebay.es typ 'driver genius' en druk op seeds.
Dan 1 van de bovenste.
Wel heb je een torrent programma nodig zoals utorrent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de muis in je computer heb zitten en dan 'driver genius' je computer laat scannen zal hij ook een driver voor je muis zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een breukje in de kabel, heb ik een tijdje geleden ook gehad