Damn Small Linux (DSL), boot tijden van onder de 6 seconden.

http://nl.afterdawn.com/downloads/systeem_tools/besturingssystemen/damn_small_linux.cfm

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het bij Windows wil houden zou ik XP zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7 is sneller als de hardware qua geheugen het toelaat. Verschillende linux versies zijn sneller, maar je geeft niet aan wat je met je PC wilt doen en b.v. windows voor Word nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals MrTomaat al aangeeft, een hele magere Linux versie is het snelst.
Er zijn er zelfs die in zijn geheel op je RAM passen en draaien.

Maarrr, het heeft natuurlijk wel zijn beperkingen, het ziet er allemaal erg kaal uit, daarnaast heb je weinig software tot je beschikking of je moet er iets bij gaan zoeken, waardoor het allemaal weer wat langzamer wordt.

Kies een fatsoenlijke Linux distro, bijvoorbeeld Ubuntu XFCE, deze is volledig en toch snel.

En dankzij het feit dat het je schijf ext4 formateert blijft het even snel als vlak na de installatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
...damn small linux draait ook volledig in je ram...