Mozilla Firefox (automatisch) geupdated naar 10.0 maar krijg de melding dat Microsoft . NET framework niet compatible is met deze update. Probleem?

Wat mis ik, of wat werkt niet goed, als die framework toestand niet compatible is? Waar zou Firefox die addon voor nodig hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je mist niks hoor.
FF update regelmatig en daar door zijn veel extensies en andere onderdelen niet compatible met de versies die er op dat moment zijn.
Dit is zeer irritant maar het is aan de makers van de software om de extensies/programma's te updaten zo dat deze ook werken in de nieuwe browser.
Echter update FF heel vaak en is dat tempo gewoon weg niet bij te houden voor de meeste makers en tevens kost het veel geld om een nieuwe update te maken, en dus wachten veel bedrijven gewoon een tijd tot dat er een x aantal updates zijn uit gebracht en maken dan een update en stellen die ter beschikking.
Mijn tip voor jouw is, update niet meteen als er een nieuwe update is voor je browser. Tuurlijk, veel updates hebben te maken met veiligheids lekken etc, maar als je een goede firewall en AV hebt dan loopt dat niet zo hard van stapel. Wacht gerust een paar updates af voor dat je het gaat proberen.

Je kunt natuurlijk ook altijd een system restore doen om terug te gaan naar een oudere versie en anders kun je op deze pagina ook verder komen

http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

Of gebruik deze site.
http://www.oldapps.com/firefox.php

Je hebt het NET framework in firefox niet echt nodig omdat die eigenlijk tot nu alleen gebruikt voor "clickonce" applications, en die zijn echt niet wijd verspreid op het net tot nu toe, je kunt volstaan met NET framework te downen en te installeren, dus NIET gelinked met firefox.
Om de NET framework extensie te verwijderen, doe je dit:
Je verwijderd de folder:
%WINDIR%\Microsoft.NET\Framework\v3.5\Windows Presentation Foundation\DotNetAssistantExtension,

Je moet tevens de registery key verwijderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\extensions\{20a82645-c095-46ed-80e3-08825760534b}\
Wel even firefox afsluiten voor dat je er mee begint.
Ccleaner van Piriform kan handig zijn om dit te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Het vervelende is, dat firefox niet vraagt om te mogen updaten, maar het gewoon doet! :-) Maar die nieuwe versie 10 werkt prima, dus ik mis niks, precies zoals jij al zegt. Om die extensie te gaan verwijderen, dat zie ik niet zo zitten, om 2 redenen:
1) ik houd er niet zo van om in het register te gaan klooien.
2) ik heb er verder geen last van.
Mijn vraag was dan ook niet gesteld vanuit het feit dat iets niet werkte, maar meer uit interesse. Ik weet er niet zoveel van, en vind het leuk om er wat meer over te leren. Zeer bedankt voor je uitstekende en uitvoerige antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dan de auto update functie aanstaan met auto install.
Dit kun je gemakkelijk veranderen.
Ga naar de menu balk boven in en selecteer "Extra".
Ga dan naar het tabblad "Geavanceerd", kies "Update", je ziet daar onder aan staan "Als er updates voor Firefox worden gevonden". Zet deze optie naar "Mij vragen wat ik wil doen" en firefox zal je dan altijd een popup geven met de mededeling dat er een nieuwe update is. Jij kunt dan zelf beslissen of je deze wilt installeren of niet.
Houd wel rekening er mee dat wanneer er een nieuwe update is, je elke dag die popup krijgt, niet super irritant maar toch.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de optie daar boven "Automatisch controleren voor updates voor" uit te schakelen voor Firefox. Je zult dan zelf moeten controleren op updates voor firefox als je dat wenst te updaten.
Je kunt checken voor updates via "Help" en dan "Over Firefox" en dan "Controleren op updates"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is handig!
Ik denk daar nog even over na. Ik houd het niet precies bij, maar de hoeveelheid updates van Firefox valt denk ik wel mee. Wat zou het zijn? Een maal per 6 maanden? Ook bedankt voor deze tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, nee joh, veel vaker. De laatste tijd om de 2 - 3 weken, er zijn zelfs tijden bij dat er na 3 dagen al weer een update is.
Het ligt er net aan wat de devs van Firefox als feedback krijgen en of er veiligheids lekken zijn gevonden. Trouwens nog een tip voor je, niet gerelateerd aan dit probleem, maar denk dat je het wel makkelijk zult vinden.
Mocht je ooit eens je wachtwoord kwijt raken voor een website dan kun je natuurlijk een nieuw wachtwoord aanvragen.
Maar als je Firefox normaal gesproken het wachtwoord laat opslaan, dan is dat in het geheel niet nodig.
Ga naar de menubalk boven aan - "Extra" - "Pagina Info" - "Beveiliging" - "Opgeslagen wachtwoorden bekijken".
Gewoon voor de weet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
On a side note:
je register zo af en toe opruimen maakt je pc veel sneller want alles wat je verwijderd (programma's/apps etc) blijven wel als vermelding in het register staan en kunnen conflicten veroorzaken.
Daar je zelf niet graag met het register aan de gang gaat heb ik er geen probleem mee dit op afstand even voor je te doen. Duurt niet lang, het benodigd alleen even dat je 2 programma's download en installed, 1 om remote access te krijgen en 1 om het register te bewerken.
Maar mocht je interesse hebben, stuur even een PM, ik zal je dan voor zien van meer info. Zo niet, no hard feelings mate :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou geloof me of niet, maar de 2 dingen die je nu zegt wist ik.
Opgeslagen wachtwoorden maak ik vaak gebruik van, vooral van sites die ik zelden bezoek (dan ben ik het wachtwoord vergeten en weet firefox het nog) Er is zelfs een handige zoekfunctie. En mijn register ruim ik altijd op met regcleaner. Doe ik al jaren, zo 1 maal per maand of 2 maanden. Ik defrag mijn register zelfs weleens met een speciaal progje, waarbij je eerst moet rebooten. Zo zie je maar weer; ik weet er best wat van! haha!!
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, kijk, das nog eens goed nieuws hehe. Probeer zekers ook eens dit programma uit, gebruik het al bijna 7 jaar (doet meer dan alleen register cleaning):
http://www.piriform.com/ccleaner
Gewoon de gratis versie nemen, de betaalde versie doet niet veel meer. En geen probleem kerel, graag gedaan. Zo, ik ga ff mijn ogen dicht doen nu. Slaap ze.