Hoe groot moet je de C: partitie ongeveer laten met Windows 7?

^

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig dat dakje wat omhoog wijst ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Joshua, dat maakt niks uit voor de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je er nog nieuwsgierig naar zijn, ik heb een schijf van 2 TB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon 100-200 GB heb je geen ge-eikel na een paar maanden.

Het beste antwoord

lk zou zeker 100 Gig nemen. Bij 10 of 15 Gig kom je na verloop van tijd in de problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je alleen Windows (en de programma's die alleen maar op c: kunnen worden geïnstalleerd) op c: zet. Dus alle andere software op een aparte partitie, dan is 10 tot 15 GB ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met roqui. 10 tot 15 GB is ruim voldoende. Voorwaarde is wel dat je daar alleen je programma's neer zet. ALLE andere data hoort op een andere partitie te komen. Tip daarvoor is 'Mijn documenten' op een andere partitie terecht laten komen Hoe ? Zo: Als je Mijn documenten opent zie je Bevat x locaties. Als je daarop klikt zie je alle locaties die daar zichtbaar zijn. Maak nu op D: je map aan Mijn documenten of hoe je die ook wil noemen. Deze map kun je toevoegen aan deze bibliotheek. Je kunt er ook de standaard locatie van maken (rechtermuisknop), zodat documenten daar worden opgeslagen. De inhoud van de oude map op C: verplaats je naar de nieuwe locatie op D: Verwijder de C: map uit je bibliotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies gaat alleen op wanneer je de programma's op een aparte partitie zet. Wanneer je je toepassingen zoals Office, Photoshop en weet ik wat nog meer ook op C: installeert, moet je partitie minstens vier keer zo groot zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Windows 7 groeit makkelijk tot 20GB en installeert meestal al over de 10GB. Mijn Windows map is ondertussen 20GB wat ook minimaal aangeraden wordt om vrij te hebben. Het woordje ruim is dus volkomen misplaatst. http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7#Hardware_requirements Het voordeel van een partitie maken en dan je programma's op het tweede deel van de partitie zetten zie ik ook helemaal niet in. Je moet dan constant een installatiemap aanwijzen. Hoeveel groter de partitie moet zijn als je je installaties op er kwijt wil ligt geheel af van het aantal en de grootte van de installaties. Over het algemeen wordt een SSD van 64GB al als irritant beschouwd bij Windows 7, omdat je dan al goed op moet gaan letten wat je wel of niet op zet.
Ik gebruik een SSD schijf van 32Gb, en zelfs na het uitschakelen van disk space verslindende opties zoals recovery space en browser cache loop ik nog een beetje tegen de rand aan.
Ik raad eigenlijk iedereen aan om helemaal geen partities te maken maar gewoon alles op 1 disk te zetten. Dit voorkomt problemen, en er is eigenlijk weinig voordeel aan een C: partitie gebruiken tenzij je een image maakt van je C: schijf om die later dan vanaf D: te kunnen herstellen. Dit heeft echter ook weer veel nadelen, namelijk dat je je documenten sinds de image kwijt zult zijn maar bv ook windows updates en driver updates opnieuw zult moeten doen. Als je niet meer dan 1 PC moet beheren is het eigenlijk zinloos om images te maken, ergo kun je beter gewoon alles op 1 disk / partitie zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Interking, Hoe groter je HD, des te meer problemen krijg je met slechts 1 partitie. Windows kon nog niet zo lang geleden genoemde partitiegrootte niet eens behappen! Hoe doe je dat dan met backups, data enz. Nee, dan Apple, daar zijn gegevens strikt gescheiden van applicaties. Daar heeft Bill Gates vroeger nooit aan gedacht en Steve Balmer wil er schijnbaar niet aan. Vraag me niet waarom. De wegen van de firma Microsoft zijn ondoorgrondelijk ;-) Was getekend, je informatiewaakhond Patio4it
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aparte partities waar je je data neerzet biedt alleen maar voordelen. Je hoeft dan bij een herinstallatie geen fratsen uit te halen om je documenten veilig te stellen. Een extra partitie voor je programmatuur biedt nog meer voordelen. Je moet weliswaar je programma's opnieuw installeren bij een herinstallatie van Windows, maar allerlei instellingen blijven bewaard wanneer je een programma weer in dezelfde map installeert.
Minstens 30 Gigabytes. Neem 't ruim en een mooi getal; 'k zou zeggen 32