in welke logfile staat verandering van regional settings?

Ik moet voor een aantal pc's nakijken wanneer de regional settings veranderd zijn mbt getalnotaties. Een lolbroek heeft wat zitten spelen en nu zijn rapporten afwijkend.

Toegevoegd na 21 uur:
Hallo allemaal,

Fijn dat er al verschillende reacties zijn geweest. Omdat Wireshark niet gescript is binnen onze IT-afdeling mag ik dat hier niet gebruiken.
Ervaring van een collega is dat Wireshark ook niet kan achterhalen wannéér de settings veranderd zijn. Een van de opties was om settings geforceerd te veranderen. Hoewel dit idd geen antwoord was op mijn vraag, biedt dat wel mogelijkheden om te gaan gebruiken. Dan weet ik zeker dat iedere pc dezelfde regional settings gebruikt; dus dat getalnotaties waarmee Excel gaat werken, hetzelfde zijn.

Ik denk dat ik gewoon proefondervinderlijk moet gaan bepalen sinds wanneer mijn berekeningen verkeerd zijn gegaan. Jammer, het is meer werk maar niet onoverkomelijk.

Nogmaals bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij mijn weten komt dat niet in een logfile terecht. Volgens mij is het moment waarop de instellingen gewijzigd zijn niet te achterhalen.
rose
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
dnakjewel

Andere antwoorden (2)

Om deze klus snel in orde te maken,kunt U Wireshark gebruiken.Het is gratis met bijzonder veel mogelijkheden :

http://www.wireshark.org/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat in de registry bij de usersettings. Verschillende instellingen vindt u hier:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International

Met info per key:
http://www.windowsitpro.com/article/registry2/jsi-tip-0311-regional-settings-in-the-registry-

En een beschrijving van Microsoft:
http://support.microsoft.com/kb/207303

Dus op 1 PC de settings juist instellen; registry openen en deze key exporteren en vervolgens op de andere machines importeren (of per group policy/altiris/...).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Maar daar staat toch niet wanneer de instellingen veranderd zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry, verkeerd gelezen. Ik dacht dat de vragensteller een oplossing zocht om dit voor alle PC's weer recht te breien (en dan is het vrij oninteressant, wanneer een bepaalde setting is gedaan). Gelogd wordt een normale regional setting niet, volgens mij.
rose
12 jaar geleden
Volgens mij ook.