Hoe komt het dat je op een gewone desktop geen Mac osx kan installeren ze hebben toch dezelfde hardware?

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat houd precies de installatie tegen zodat die niet op een gewone desktop kan werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt het niet installeren op een normale windows pc, omdat je hiervoor Apple services nodig. Een windows pc is geoptimaliseerd voor Windows en niet voor Apple. Er zijn wel degelijk verschillen in de hardware. Denk ook aan drivers (etc). Om OSX te kunnen gebruiken moet je dit virtueel installeren.

Toegevoegd na 51 seconden:
Apple houdt de installatie tegen. De installatiedvd controleert tijdens de installatie of het een Apple of een windows pc is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je toevoeging is volgens mij meer het juiste antwoord, de rest is namelijk te bediscussiëren. Je kan met een aantal hacks OSX wel op sommige PC-hardware zetten (http://www.hackintosh.com/). Intern verschilt een op een Intel chip gebaseerde PC met een videokaart die ook door Apple wordt gebruikt niet veel van een Mac. Een Windows PC bestaat eigenlijk niet het is een x86 machine waar je net zo goed Linux oid op kan zetten of tegenwoordig (sinds Apple x86 Intels gebruikt ipv PowerPC chips) ook OSX. Het is dus meer vanwege de extra support die het Apple op zou leveren dat ze het (voor gewone gebruikers) onmogelijk maken. Apple heeft er door een gesloten systeem van te maken juist voor gekozen om zo min mogelijk gehannes te hebben met hardware/software conflict.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb een antwoord gegeven die geen links bevat naar hacks o.i.d. Je kunt je pc hacken of via vmware osx installeren. Net zoals je Windows Phone 7 op je android kunt draaien bijvoorbeeld.

Andere antwoorden (1)

Dit kan wel, kijk naar iatkos daar zitten ook drivers bij.