Hallo, ik heb 2 computerschermen van 1080p. Bestaat er een manier om een wallpaper door te laten lopen over de 2 schermen? Met goede resolutie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over welk OS praten we ? In XP kan het volgens mij niet. Ik heb (in XP) 1x wel eens een speciaal programmaatje daarvoor gebruikt, maar die maakte feitelijk alleen maar een extra full screen venster aan. Maar die gaf van allerlei ongewenste problemen en is dus geen aanrader.

Het beste antwoord

Zoek een plaatje van 3840x1080 (ervanuitgaand dat je je schermen naast elkaar hebt staan). Stel deze in als bureaublad achtergrond.

-Rechtermuisklik op je bureaublad,
-Aan persoonlijke voorkeur aanpassen
-Bureaubladachtergrond aanklikken (linksonderin)
-Naast elkaar (selecteren en wijzigingen opslaan)

http://www.google.nl/search?q=3840x1080+wallpaper&hl=nl&safe=off&rlz=1C1GGGE_nlNL448NL448&site=webhp&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Ou4fT7yRJI_u-ga5xoXEBA&ved=0CCQQsAQ&biw=1920&bih=1099#q=3840x1080+wallpaper&hl=nl&safe=off&sa=X&rlz=1C1GGGE_nlNL448NL448&site=webhp&tbs=isz:lt,islt:2mp&tbm=isch&prmd=imvns&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=dfb6fc27070b7210&biw=1541&bih=950

Pas op voor afbeeldingen die eigenlijk van lagere resolutie gestretched zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is trouwens voor Windows 7/Vista. Bij XP zijn het de zelfde instellingen alleen kom je er anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord! Bedankt dat je me net op mijn faal attendeerde!

Andere antwoorden (1)

2 1080P schermen hebben samen een resolutie van 2160x3840. Als je dus een mooie wallpaper wilt over 2 schermen zul je een plaatje met deze resolutie moeten zoeken.

Hier:
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1280&bih=866&q=auto&gbv=2&oq=auto&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3593l4062l0l4218l4l3l0l0l0l0l156l219l2.1l3l0#q=auto&hl=nl&gbv=2&tbm=isch&source=lnt&tbs=isz:ex,iszw:3840,iszh:2160&sa=X&ei=8cAfT_nVItGd-wbMyYnEBA&ved=0CBAQpwUoBQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=fe111de46b4903e5&biw=1280&bih=866

Deze zijn allemaal op de exacte resolutie van jou.

Verder moet je even op je bureaublad op je rechtermuisknop drukken en bij beeld instellingen een goede instelling kiezen. Ik heb op het moment geen dual-screen opstelling meer, dus kan ik het niet meer precies uitleggen.

Het staat ergens bij beeld instellingen en dan beeld verdelen oid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Google is niet altijd ideaal hiervoor dus zie deze site:
http://www.dualscreenwallpaper.com/

Toegevoegd na 4 uur:
Ik bedoel natuurlijk 3840x1080 als je ze naast elkaar hebt. Bedankt MrTomaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 x 1920x1080p is 3840x1080 (of 1920x2160 gestapeld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is bijvoorbeeld de exacte maat zonder artefacten zoals je veel ziet (lage resolutie en dan gewoon naar een hogere resolutie trekken geeft lelijke randjes e.d.) http://wallpaper.hdesktop.com/wallpapers/wallpapers-15/dfa133785b4789959842c1e0a2156a06/anime-141933.jpeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och Och, wat een amateurs blunder -_-'. Excuses.