hoe instaleer ik win xp samen met win7?

heb win 7 vanaf de fabrieks instellingen op deze pc staan, echter heb ik veel spellen cd`s die werken wel met win xp, niet met vista dat al geprobeert, heb officiele cd xp met code,hoe instaleer ik dan win xp IN win 7, heb programma oracle vm virtual box, heb al herstel punt gemaakt. bij opstarten cd krijg ik vele mappen en met setup krijg ik 5 opties waarvan 1e instaleren is maar die doet het niet, en nog 4 andere opties. hoe zet ik win xp in win 7, dus win 7 NIET verwijderen maar dat ik dan uit eindelijk 2besturings systeem heb? en iemand ervaren of bekend met gebruik virtual box?

Toegevoegd na 13 uur:
in de 2de foto staat wel dos games maar dat is de map op de cd waar het spel in staat, als ik map win95 spel aan klik en spel start is zelfde bericht..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je die programma's überhaupt niet installeren? Als je dat wel kan, is misschien de compatibiliteits optie van Windows 7 een oplossing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de optie instaleren is oranje of te wel niet eens `aan klik baar ` de andere 4 opties zijn wit gekleurd en daar kan ik wel op kliken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die foutmelding ziet eruit alsof je een verkeerde hoeveelheid bits hebt. Dit valt niet te verhelpen, zonder een andere processor te nemen. Weet je zeker dat het niet aan dit probleem ligt?

Antwoorden (2)

virtual box eist nogal veel van je systeembronnen. Dit is bedoeld om bepaalde lichtere software te testen, absoluut niet om te gamen.

Het beste kun je een nieuwe partitie maken, daarop Windows XP installeren en dan ben je in feite al klaar.

Zo lees je hoe je simpel in Windows Vista een nieuwe partitie kan maken:

http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/185-extra-partitie-aanmaken-harde-schijf.html

Als de nieuwe partitie is aangemaakt, stop je de Windows XP cd in de computer, volgt de stappen en selecteert de net aangemaakte partitie, dit kun je onthouden door de letter die je de partitie hebt toegewezen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als de computer niet opstart vanaf de cd maar gelijk windows 7 laadt moet je het volgende doen:

Ga naar de BIOS, meestal is dat F2, F9, DEL, ESC. dit moet je indrukken nadat de computer is opgestart, maar voordat Windows wordt gestart.

Zoek in de BIOS iets wat lijkt op de afbeelding en verander de boot priority naar CD-ROM (1st boot priority)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om al je persoonlijke data c.q. foto's, muziek, videobestanden en alle overige data veilig te stellen. Voor een "Dualboot".. dus 2 besturingssystemen samen, of naast elkaar te installeren.. is het ALTIJD belangrijk dat het OUDSTE besturingssysteem als EERST wordt geïnstalleerd. Daarna kun je Windows 7 installeren.

Windows 7 heeft namelijk "de macht" om je bootloader (opstartvolgorde) aan te passen. XP kan dit niet zodra Windows 7 als eerst is geïnstalleerd. Het is op zich niet moeilijk, kijk alleen wel uit dat je geen persoonlijke data verliest. Dat is namelijk vrij klote!

** Dat weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dus win 7 vanaf de fabriek in de pc gekregen en heb dus geen nieuwe win 7 instalatie cd, wel van xp, dus dat is dan aardig wat geld voordat ik dan de spellen kan spelen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb foto met foutmelding toe gevoegd, heb mijn foto`s en video`s enzo op een externe schijf staan dus dat staat veilig.